CONTROVERTIDA INICIATIVA
Una empresa es nega a fer volar una avioneta amb una pancarta d'Hazte Oír
vvargas39963649 avioneta de la compa a a rea tavisa170905203121
Hazte Oír no és un col·lectiu d'alta volada, almenys a Catalunya. L'empresa Tavisa, dedicada a la fotografia i la publicitat aèria des dels anys 80, s'ha negat rotundament a volar amb els lemes del col·lectiu pel seu contingut ideològic, una negativa impulsada des de la direcció de la firma i a la qual la plantilla s'ha sumat des del minut zero.
El col·lectiu es va posar en contacte amb Tavisa a principis d'estiu, interessats a saber el pressupost per fer volar un avió amb pancarta durant el període estival al llarg de la costa catalana. El seu interès se centrava en la difusió aèria de la campanya contra la llei d'igualtat LGTBI, que s'està tramitant al Congrés dels Diputats, durant els mesos d'estiu.
Sobrecost
L'objectiu era sobrevolar la Costa Brava i la Costa Daurada amb els seus lemes, de la mateixa manera que l'àrea de platges de Barcelona. Tot i no disposar encara de concreció sobre la campanya, però coneixedors de la ideologia d'Hazte Oír, la gerència de Tavisa va optar per traslladar la informació referent a preus per hora de vol i recorregut, amb pancarta inclosa.
"A consciència, els vaig oferir un preu més elevat", explica Dora Hernández, gerent de Tavisa, que assegura que al compartir la proposta amb la plantilla aquesta última es va negar rotundament a sobrevolar el país amb els lemes del col·lectiu. "Els treballadors em van transmetre que no volien volar amb aquests lemes", afegeix.
Va ser aleshores quan Hazte Oír va respondre al correu electrònic del pressupost per informar Tavisa que havien optat per un altre proveïdor. "També van adjuntar un arxiu amb el seu ideari", afegeix Hernández.
El 3 de setembre l'empresa publicitària va rebre una nova proposta de la controvertida associació. "Un company del sector d'aviació em va preguntar si estaríem disposats a volar dos dies per a Hazte Oír, però la resposta va ser la mateixa", assegura la gerent.
Heterogeneïtat
Notícies relacionadesHernández explica que han volat portant lemes de tota mena, com per exemple d'empreses com Intereconomía, amb una pancarta on s'especificava la voluntat de garantir la unitat d'Espanya. Un altre exemple és el d'aquestes mateixes setmanes, quan es manté en vigor la campanya de l'Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural per promocionar la participació en la manifestació de la Diada i el referèndum de l'1 d'octubre, amb el lema 'Democràcia'.
"Són missatges amb què no s'ofèn ningú ni es maltracta cap sector de la societat, unes condicions que en aquest cas no es donaven", destaca la gerent. Hernández qualifica la iniciativa d'Hazte Oír de "publicitat ofensiva", i alhora assegura que no els compensa fer campanya durant dos dies per a una organització d'aquestes característiques, cosa que els tancaria les portes a peticions d'altres col·lectius.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada
-
- compromís El PSC s'obre a eliminar els beneficis fiscals al Hard Rock aquest mes