Sense acord en la primera reunió per evitar la nova vaga d'Eulen
La Generalitat ha proposat sense èxit que la companyia readmeti els empleats acomiadats i anul·li els expedients sancionadors
zentauroepp39643488 barcelona 11 08 2017 siguen las colas en el aerop erto de170828205941 /
El primer intent de la Generalitat per evitar la nova aturada dels treballadors d’Eulen a l’aeroport del Prat es va acabar ahir sense acord: els treballadors mantenen la convocatòria de vaga a partir del 8 de setembre. La Generalitat ha proposat que la companyia readmeti els empleats acomiadats i anul·li els expedients sancionadors, i evitar d’aquesta manera les noves aturades en els filtres de seguretat, però les parts no ho han acceptat.
En declaracions als mitjans de comunicació a la sortida de la trobada, el secretari general de Treball, Josep Ginesta, va assegurar que des de la Generalitat s’ha insistit a l’empresa que accepti la proposta de mediació de la mateixa convocatòria de vaga, que passa per la readmissió dels dos treballadors que van ser acomiadats i l’anul·lació de dos expedients sancionadors.
Notícies relacionades«Es planteja una vaga diferent i que gira al voltant de suposades represàlies», ha dit Ginesta, que també ha recordat que el conflicte està subjecte a un laude i a una situació jurídica complicada. Ha lamentat que a la mediació d’ahir no hi assistissin per part d’Eulen persones «directives i responsables que poguessin assumir compromisos».
Ginesta ha manifestat que el preocupa aquesta nova situació perquè a la Generalitat «li interessa resoldre el conflicte en la seva integritat i retornar a la normalitat el servei del Prat». Els contactes seguiran avui.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
