Foment proposa el president del CES com a àrbitre del conflicte del Prat
El ministeri segueix endavant amb el laude tot i que els vigilants han ajornat la vaga pels atemptats

vvargas39707459 gra017 el prat de llobregat barcelona 16 08 2017 trabaj170816131231 /
El Govern segueix endavant amb el laude obligatori malgrat que els vigilants del Prat han decidit suspendre temporalment la vaga indefinida de 24 hores. Després que els representants dels treballadors i l’empresa renunciessin a proposar cap àrbitre, el Ministeri de Foment ha elegit Marcos Peña, president del Consell Econòmic i Social (CES). Les parts disposen de 24 hores per presentar al·legacions després de les quals el departament encapçalat per Íñigo de la Serna el designarà perquè dicti el laude en un termini màxim de 10 dies.
El Consell de Ministres va acordar dimecres passat, 16 d’agost, en una reunió extraordinària, establir l’arbitratge obligatori com a solució a la convocatòria de vaga indefinida dels treballadors d’Eulen que porten a terme la seva feina als controls de seguretat de passatgers del Prat. El laude serà de compliment obligat per a les parts.
El ministeri considera que Peña compleix els requisits que va anunciar que hauria de tenir l’àrbitre: «prestigi i independència». La direcció d’Eulen ha afirmat que respecta i accepta la designació de Peña. Fonts de la direcció de la companyia han explicat, en declaracions a Europa Press, que es posen «a la seva total disposició» i han recordat que des del primer moment van manifestar que acatarien l’àrbitre que proposés el Govern.
EL LAUDE, ALS TRIBUNALS
L’assessor del comitè de vaga, Juan Carlos Giménez, ha renunciat a valorar la designació i ha recordat que consideren il·legal el laude arbitral i el recorreran davant dels tribunals. Els vigilants decidiran la setmana que ve quan reprenen la vaga, ja que només ha sigut suspesa de forma temporal a causa dels atemptats del 17-A.
Marcos Peña Pinto (Terol, 1948) ocupa des del 2006 la presidència del Consell Econòmic i Social, un òrgan consultiu creat el 1991 i integrat per sindicats, empresaris, organitzacions agràries, pesqueres i de consumidors, i experts nomenats pel Govern.
Llicenciat en Dret, és inspector de Treball i catedràtic de Dret del Treball. Expert en temes sindicals i en negociacions col·lectives, ha desenvolupat tota la seva carrera professional a l’Administració, a l’ambaixada d’Espanya a Roma (agregat laboral), al Ministeri de Sanitat, on va ser responsable de la secretaria general de Salut, i en el de Treball (com a secretari general d’Ocupació).
Notícies relacionades
En la seva última etapa al Ministeri de Treball abans del seu nomenament al CES, va intervenir en la negociació amb els sindicats per al Pacte Social, on es van aconseguir diversos acords sobre convenis i la derogació de les ordenances laborals.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?