Rajoy i Puigdemont es fan un petó a la plaça de Sant Jaume
L'artista urbà Tvboy anomena 'La tercera via' la seva última obra, ja esborrada, i deixa la interpretació de l'impossible petó --reconciliació o comiat-- en mans de la gent
És possible que per un dia es parli del debat sobiranista no pas en els termes habituals, del que han dit aquí i han contestat allà, i viceversa, sinó que es parli d'un petó, d'un petó impossible, entre Mariano Rajoy i Carles Puigdemont. L'artista urbà Tvboy ha tornat a actuar i en certa manera ha decidit fer la seva particular aportació al procés, una obra que ha deixat estampada aquesta nit al costat de la plaça de Sant Jaume, a la desembocadura del carrer del Bisbe, i que ha batejat 'La tercera via'. El president de la Generalitat i el president del Govern espanyol en una actitud inèdita. De conciliació. O de comiat. Tot i que ha durat ben poc, ja que aquest dijous al matí aquesta mostra d'art efímer ha sigut esborrada.
INTERPRETACIÓ LLIURE
Notícies relacionades“És el moment adequat”, explica l'artista, el mateix que fa uns mesos es va inventar un altre petó impossible, entre Ronaldo i Messi al passeig de Gràcia; el mateix que al seu dia va pintar una beatífica 'Santa Colau' a escassos metres de l'ajuntament barceloní i el mateix autor de la celebrada 'Wonder Carmena' a Madrid. “És el moment adequat. Volia esperar-me fins al setembre, per no saturar, però he preferit fer-ho ara perquè ves a saber en quin punt estarà tot això al setembre”. És un petó, potser polèmic, però només un petó. “La interpretació és lliure. Hi haurà qui ho veurà com un petó de comiat i hi haurà qui ho veurà com una reconciliació. Totes les interpretacions són vàlides, naturalment”.
'La tercera via', avisa, és el començament d'una sèrie. “De moment ja tinc pensada una segona versió, amb els mateixos personatges en una altra actitud”, diu. Un d'ells, Puigdemont, té en poder seu un exemplar dedicat per Tvboy d'un dibuix de si mateix caracteritzat com a Harry Potter. Ell mateix es va posar en contacte amb l'artista perquè l'hi enviés. Potser aquesta vegada no farà el mateix.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La salut mental ja mou 2.500 milions i atrau els fons
- Connexió amb Singapur a les 3.00
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari
- Futbol El Marroc oposita a gran potència
- Guardó Ramon Besa, distingit amb el premi Ofici de Periodista