Un nou engany per Whatsapp promet un any de Netflix gratis
La Policia adverteix del risc de ser víctima de 'malware' si es punxa l'enllaç

c su4t2w0aarrbk
La indústria de l'engany a internet mai para i utilitza l'enginyeria social per expandir-se. L'últim exemple és un missatge que promet l'accés gratuït durant un any a la plataforma de subscripció de vídeo Netflix.
L'alerta l'ha llançat la Policia a través de Twitter, que avisa que l'enllaç porta a una pàgina de 'malware' des d'on els delinqüents poden segrestar l'ordinador de la víctima injectant-li un codi informàtic que contingui un virus o un troià, o demanar-li dades personals que poden utilitzar posteriorment en un atac informàtic o de 'phishing'.
Notícies relacionades¿Te crees que te van a regalar @NetflixES por un año si reenvías un mensaje a 10 contactos? #NoPiques ❌ Quieren tus datos o colarte #malware pic.twitter.com/jWlcpaaRQj
— Policía Nacional (@policia) 8 de mayo de 2017
El missatge és un més de les cadenes de missatges que corrien per Whatsapp en què es prometien suposats descomptes a Mercadona o vals regal a Zara. O com la que demana reenviar un missatge als contactes per evitar que l'aplicació cobri pels missatges, cosa que és totalment infundada.
La ràpida expansió d'aquest tipus de missatges ve condicionada per la popularitat de l'esquer, el desig de l'audiència i la falta de comprovació de la veracitat de la informació que s'està difonent.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents
- Aranzels Els Estats Units i la UE formalitzen l’acord que posa fi a la guerra comercial