PART A NOVA YORK

Un milió de persones "assisteixen" al part de la girafa April per internet

Milers de persones seguien diàriament l'embaràs de l'animal través de les xarxes socials

La girafa April / ATLAS

1
Es llegeix en minuts

La famosa girafa va parir la seva quarta cria després d'uns 15 mesos de gestació i coincidint amb el mes que li dona nom, una casualitat que els seus seguidors esperaven amb impaciència, malgrat rebre actualitzacions diàries sobre el seu estat a través del mòbil i les xarxes socials. "Gent, ¿esteu mirant? ¡Està passant! Acaba de saltar l'alarma del part", va anunciar visiblement entusiasmat Jordan Patch, propietari del zoològic Animal Adventure Park, en un vídeo de Facebook.

"¡Estem parint, cent per cent, així que connecteu-vos i cancel·leu els vostres plans: és l'hora de tenir el nadó!", va afegir el propietari d'April i també d'Oliver, la jove girafa mascle amb un paper imprescindible en aquesta història. L'animal va parir després de poc més d'una hora d'esforç, i la cria, que va caure des d'una altura d'1,8 metres, en va tenir prou també amb una hora per posar-se dreta per primera vegada amb l'ajuda de la seva atenta mare.

Tot i que encara no s'han donat a conèixer les mides ni el sexe de la petita girafa, que rebrà el nom que decideixi el públic del zoo en un concurs, una cria sol pesar uns 70 quilos i mesurar 1,80 metres al néixer.

ALLAU DE COMENTARIS

Patch va assenyalar que la fascinació per April afecta tant els nens com els adults, fet que es comprova per l'allau de comentaris i "m'agrada" generats a les xarxes socials pels seus admiradors, que solien arribar a la xifra de 200.000 a Youtube en els últims dies.

Notícies relacionades

Des de queixes pel caràcter "gràfic" del naixement fins a felicitacions al centre per contribuir a l'educació dels nens i la salut mental dels avis, totes aquestes reaccions van convertir la girafa de 15 anys en 'trending topic' de Twitter.

La popularitat d'April ha servit a l'Animal Adventure Park per aconseguir finançament a través de donatius i 'merchandising' de la girafa, a més de conscienciar sobre la conservació d'aquest animal, que es considera "vulnerable a l'extinció".