VIOLÈNCIA MASCLISTA
Dos anys de presó per al jove gravat quan clavava una brutal pallissa a la seva parella a Alacant
L'acusat, de 22 anys, no es podrà comunicar amb la víctima ni acostar-s'hi durant tres anys
El noi de 22 anys que va ser gravat per una càmera de seguretat clavant una brutal pallissa a la seva parella en un portal de Sant Joan d'Alacantbrutal pallissa a la seva parellaAlacant ha sigut condemnat a dos anys de presó i a un allunyament de 500 metres de la víctima durant tres anys.
Així consta a la sentència del Jutjat Penal número 6 d'Alacant, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia valencià (TSJCV), que ha considerat que el jove, de nacionalitat ucraïnesa, és autor d'un delicte de lesions.
La sentència també inclou que no es podrà comunicar amb la dona, hongaresa de 38 anys, per cap mitjà durant els tres anys de l'allunyament.
Els fets van tenir lloc el 20 de novembre a la matinada a Sant Joan (Alacant) quan la víctima va entrar al portal, on l'esperava la seva parella, i aquest li va clavar cops de puny, puntades de peu, la va tirar a terra, la va agafar pels cabells i la va arrossegar fins a posar-la a l'ascensor.
Com a conseqüència de l'agressió, la víctima va patir un esquinç cervical del qual va ser atesa un dia després en un centre hospitalari, on va dir que havia caigut per les escales i on li van prescriure un collaret i tractament farmacològic específic.
SENSE PRESUMPCIÓ D'INNOCÈNCIA
Encara que durant el judici la defensa ha mantingut la tesi de la caiguda accidental, la jutge no concedeix crèdit a aquesta versió i, en canvi, atorga plena validesa a les imatges recollides per les càmeres de seguretat de l'edifici.
"És prova vàlida per desvirtuar la presumpció d'innocència", afirma la sentència, en què s'explica que la càmera va ser instal·lada per acord de la comunitat de propietaris amb la finalitat de prevenir la comissió de robatoris i furts.
"La seva existència estava anunciada, almenys, per un cartell situat al portal de l'edifici, que feia referència a la normativa de protecció de dades de caràcter personal", segons la sentència.
L'acusat no ha volgut declarar al començament del judici, però ha fet ús del seu dret a dir l'última paraula i ha atribuït l'agressió a "un rampell de gelosia".
Notícies relacionadesAquesta afirmació "no permet excloure el dol", ha apuntat la jutge, que li imposa dos anys de presó després de valorar que no té antecedents penals i que mai abans havia delinquit.
La fiscal sol·licitava dos anys i tres mesos de presó, "una pena molt pròxima al mínim legal al considerar que, malgrat l'alarma social produïda per aquests fets i per la divulgació de les imatges, no es pot oblidar que s'està davant un delicte de resultat, i que, malgrat els mitjans utilitzats, el cert és que les lesions són d'escassa entitat".
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."