El Suprem estableix que les empreses no poden deixar de donar paneres de Nadal

L'Alt Tribunal considera que l'obsequi s'ha convertit en un dret adquirit si s'ha rebut de forma continuada

 

  / ARXIU / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts

Sentència judicial amb aires nadalencs: el Tribunal Suprem ha decidit que les empreses no poden suprimir l'entrega d'una panera de Nadal als seus treballadors si els l'han estat donant de forma continuada. La sentència, que estableix jurisprudència perquè és la segona en la mateixa línia, dictamina que la panera de Nadal rebuda cada any s'ha convertit en un dret adquirit pels treballadors.

La sentència, avançada per 'Expansión', té una peculiaritat, es dóna en relació amb el cas d'una empresa que és resultat de la fusió de dues firmes, Esmena i Mecalux: una d'elles tenia per costum donar panera de Nadal a la seva plantilla, i l'altra, no.

UN NOU PACTE

L'alt tribunal considera que la panera, com a concessió de caràcter col·lectiu, no pot ser modificada o suprimida de forma unilateral, i que això requeriria un nou pacte laboral, com preveu l'Estatut dels treballadors.

La sentència subratlla que en el cas analitzat, el de l'empresa que donava paneres de Nadal, consta que s'elaborava una llista de beneficiaris, es compraven els obsequis i s'informava el personal perquè recollís les paneres, que tenien un cost de 66 euros. I precisa que aquest dret no es pot veure alterat per una fusió amb una altra societat.

CANVI DE DOCTRINA

Notícies relacionades

La sentència confirma un canvi de doctrina legal sobre les paneres de Nadal, que fins ara i per sistema no es consideraven part del salari, com van certificar el mateix Tribunal Suprem i tribunals superiors de justícia.

La decisió que s'ha pres en el cas d'Esmena i Mecalux compta amb un vot particular advers, que argumenta que el conflicte només afecta la panera de Nadal del 2012.

Temes:

Nadal Empreses