CALENDARI ESCOLAR

Ponts trencats a Badalona

Gairebé un 85% dels centres educatius de la ciutat no han allargat els festius de la setmana a dilluns o divendres

Els pares es divideixen entre els partidaris de tenir ocupats els nens i els que veuen frustrats els plans d'oci

Ponts trencats a Badalona

NURIA PUENTES

3
Es llegeix en minuts
VÍCTOR VARGAS LLAMAS / BADALONA

La majoria dels col·legis de Catalunya han aprofitat la doble possibilitat de pont que ofereix aquesta setmana per enllaçar quatre festius. Encara que també hi ha excepcions, com ha passat a Badalona, on gairebé tots els centres han obert els tres dies laborables. Una decisió que no ha agradat a tothom i que ha provocat una controvèrsia similar a la que es va desencadenar amb la no-celebració del 12 d'octubre, quan el consistori va donar carta blanca per anar a treballar als empleats municipals, una decisió que encara arrossega batibull judicial.

L'afany de laboriositat escolar ha provocat divisió d'opinions entre la ciutadania, que assisteix sense capacitat de maniobra a la decisió de 45 dels 54 centres educatius públics de la ciutat d'obrir dilluns i divendres d'aquesta setmana i reservar-se els 3 dies de lliure disposició amb què compten per a un altre moment del curs. És el cas de l'escola Montigalà, on fins i tot alguns dels pares que treballen tota la setmana i resolen així possibles problemes logístics haurien adoptat una fórmula intermèdia.

“Jo treballo a la tarda i és la meva mare qui ha de venir a buscar en Kevin; hauria estat bé una mica de descans per a ella, poder quedar-se a casa amb el nen, almenys dilluns o divendres, que la pobra està operada dels dos genolls”, raona Mari Carmen Gil. Més a favor es mostra Rosario Encarnado, àvia d'Azahara Sánchez i encantada de poder mantenir les hores “per acabar la feina de casa”. “La nena ja dóna guerra a les sis del matí, així que és millor que el col·legi obri aquests dies”, destaca.

UNIFICACIÓ

Una altra àvia, Carmen Fernández, se suma a la causa, però demana que les decisions siguin més homogènies. “El meu marit recull dos néts i jo en recullo un altre en centres diferents, que no fan pont. Però ¿què passaria si un dels col·les fos dels que sí que han pactat pont? S'ha de pensar més en les famílies”, destaca.

El pragmatisme és la nota coincident per a Juan Antonio Nasarre i Eva Nieto, que aquest any han acollit la decisió de bon grat. “Estic de baixa, però hauria sigut un problema un altre any. El nen és a P-4 i no fa exàmens, i ens hauríem escapat a la nostra caseta a la Vall d’Aran", explica amb franquesa aquest veí del barri de Montigalà. “M'hi adapto perquè estic de vacances, però si no fos així, ¿amb qui deixo la nena?", exposa Nieto.

PLANS

Aquests desassossecs domèstics no pertorben la Noa, que als seus 5 anys desfila pel pati del col·legi Montigalà amb un somriure innegociable. Allà la va a trobar la seva mare, Ana Enrique, que com a professora de la UAB sap que és una privilegiada per disfrutar del calendari universitari, “més flexible que l'escolar”. “Sé de famílies que faran campana per poder viatjar tots a Londres i a altres destins, aprofitant que els nens són petits; nosaltres ens conformaríem de passar més temps amb ella”, exposa.

Notícies relacionades

Més conscient de les vicissituds del món adult és Eloi Domínguez, que als seus 10 anys no només no tindrà la setmana que hauria desitjat, sinó que, a més, s'ha trobat que els dies festius els ha hagut de passar estudiant. “Dilluns vaig tenir un examen i aquest divendres me'n toca un altre, el de Medi Natural”, explica resignat.

Els seus pares, Carlos i Eva, haurien estat encantats que divendres hagués sigut festiu per a Eloi i el seu germà, Leo. “Hauríem fet plans com anar a veure pessebres o passar el dia a la muntanya”, diu Carlos. Isabel, una de les professores, relativitza les discrepàncies i advoca per ser pràctica: “Tot el curs recullen els nens les mares i els avis; no és mala idea que descansin i que puguem conèixer els pares”.