SIMPOSI DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA
L'escola innovadora advoca per reinventar el sistema educatiu
Demana que es deixin enrere els mètodes d'aprenentatge mecànics i memorístics
Defensa que l'educació també integri la dimensió emocional i ètica
icoy33620797 escuela innovadora161124191605 /
Com capacitar tota la comunitat educativa per preparar alumnes que puguin obrir-se camí en un món tecnològicament en constant canvi. Aquest és un dels grans reptes plantejats en el primer simposi sobre canvi educatiu celebrat durant dos dies a Barcelona. «Per primera vegada, s’han posat en contacte escoles, organismes internacionals, investigadors a les universitats i docents, per debatre i posar en comú pràctiques i maneres eficients de procedir en la reinvenció comuna del sistema educatiu», va explicar el director del programa escolanova 21 i president del Centre Unesco de Catalunya, Eduard Vallory.
En base a les conclusions del simposi, es considera urgent la necessitat d’implantar mètodes d’aprenentatge que apoderen l’alumne perquè millori la seva expectativa vital en una societat canviant, «lluny d’aquell currículum memorístic i mecànic –aplicat durant més de mig segle–, en el qual l’objecte d’estudi eren les disciplines, i no la realitat», va dir Vallory.
«El propòsit competencial, a més a més, ha d’integrar les dimensions cognitiva, emocional i ètica», va afegir el director del programa escolanova21, que també va apuntar el llarg camí que encara queda socialment per omplir aquest buit entre el discurs i la pràctica real.
Notícies relacionadesPropòsit, pràctiques d’aprenentatge, avaluació i organització són els quatre eixos sobre els quals s’han aixecat les pautes per aconseguir aquest reenfocament educatiu. Els participants dels debats van coincidir en la necessitat de desenvolupar competències per a la vida basades en informacions, conceptes, habilitats, actituds i valors, al mateix nivell, en una idea de formació integral de l’alumne com a aprenent autònom.
TRETS DEL NOU MODEL
Canviar la idea del professorat com a aplicador de receptes, pel facilitador de noves respostes a nous contextos; replantejar instruments d’avaluació, i fer que sigui el mateix alumne que s’autoreguli; així com fer permeables les parets de l’escola per vincular aprenentatge i realitat, en què l’entorn formi part del que s’ha après, interactuant amb famílies, entitats i empreses, volen ser constants en aquest nou model educatiu al qual s’aspira. Més de 400 persones van debatre sobre els camins més efectius i ràpids per arribar-hi.
- Situació de vulnerabilitat L’ajuda de 115 euros al mes que ja pots demanar a la Seguretat Social
- Tècniques delictives Avís de la Policia Nacional quan arribis a casa: «Si els veus, no toquis res»
- Les pluges a Catalunya deixen els pantans per sobre del 18%
- "No em deixava treballar i controlava tots els tiquets"
- El somni olímpic frustrat pel franquisme
- La recepta d’Albiach "Quan deixi la política el meu ego ho portarà genial"
- Camí de les urnes Illa reprèn alleujat la campanya per la decisió de Sánchez
- Camí de les urnes Carlos Carrizosa: "La dependència de Feijóo de Junts el pot fer pensar a fer concessions al separatisme"
- Trobada amb els lectors Turull: "Sols Puigdemont ha mantingut la dignitat com a president aquests anys"
- Aragonès obre foc contra Junts al territori de l’expresident