Ensenyament reclama que el registre de delinqüents sexuals sigui públic
La Generalitat té oberts 26 expedients contra docents per abusos a menors
La consellera Meritxell Ruiz es reuneix la setmana que ve amb la Fiscalia de Catalunya

dcaminal32994425 barcelona 2016 02 29 sociedad joaqu n ben tez 160229140623
És una plaga que no s’atura mai. Fins a 26 expedients té oberts en aquests moments la Conselleria d’Ensenyament (dels quals 21 corresponen a docents de l’escola pública i els altres 5 a docents de la concertada) per casos d’abusos sexuals comesos contra menors en centres educatius. En tots ells el denunciat és un professor o un treballador que desenvolupa feines en contacte directe amb els nens. «I l’única cosa que es pot fer en aquestes situacions és apartar el denunciat de les seves funcions durant un màxim de tres mesos, un termini que és gairebé sempre insuficient perquè s’arribi a resoldre el cas judicialment», es va lamentar ahir la consellera Meritxell Ruiz.
Ruiz, que va comparèixer a la Comissió d’Educació del Parlament per explicar com s’està aplicant el protocol contra abusos reformat aquest 2016 arran dels casos de pederàstia a les escoles dels Maristes de Barcelona, revelats per aquest diari, va explicar que, a pesar de tot, queden alguns serrells que sobrepassen les competències del seu departament i que requeririen reformes legals o l’adhesió de les autoritats judicials. Amb aquest objectiu, va anunciar, la setmana que ve es reunirà amb la Fiscalia de Catalunya per fer-la partícip de les «limitacions» que ha detectat per combatre els abusos als centres educatius.
AMPLIAR LA PRESCRIPCIÓ I LES MESURES CAUTELARS
Una de les mesures que reclama Ensenyament és que el registre de delinqüents sexuals que ha posat en marxa el Ministeri de Justícia «sigui de caràcter públic». Només així es podrà intervenir de manera àgil contra els sospitosos de pederàstia. De fet, encara que ha sigut molt controvertida, la mesura ja funciona en altres països.
Notícies relacionadesRuiz es va sumar a la petició, formulada la setmana passada pel conseller de Justícia, Carles Mundó, que s’ampliï la prescripció del delicte d’abusos sexuals. Mundó es va inspirar en el model alemany, país on la prescripció es compleix als 20 anys de la comissió del delicte, però que comencen a comptar des que la víctima compleix els 30, cosa que significa que el delicte no prescriu fins que la víctima té 50 anys.
La titular d’Ensenyament va expressar la indefensió amb què es troben davant les denúncies contra mestres sospitosos i demanarà als fiscals que demanin l’aplicació de mesures cautelars si es demostren evidències en una investigació. «Ara, només podem separar-los del seu lloc de treball tres mesos i ho fem aplicant l’estatut bàsic dels treballadors». Ruiz va reclamar, així mateix, que les sentències per pederàstia explicitin la inhabilitació per exercir la docència.
Abusos als Maristes El pederasta dels Maristes Meritxell Ruiz Mestres i professors Parlament Agresiones sexuales contra menores Catalunya Pederàstia
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE