les recomanacions
Quatre enclavaments ideals per disfrutar de la superlluna
A més de les zones amb poca contaminació lumínica, es recomanen els llocs on es pugui veure sortir per l'horitzó
Aquest dimarts a la matinada, la lluna plena s'apreciarà un 14% més gran i un 30% més lluminosa que de costum, perquè la seva òrbita el·líptica estarà més a prop de la Terra que en els últims 68 anys, una situació que no es tornarà a repetir fins al 25 de novembre del 2034.
Encara que es podrà apreciar durant tota la nit, serà a les 01.52 hores quan arribarà a la seva màxima esplendor. Perquè l'experiència sigui encara més òptima, es recomana posicionar-se des d'un punt en què la lluna es trobi a prop de l'horitzó.
D'aquesta manera, es veurà més gran i brillant si s'observa des de zones fosques, allunyades de les llums de la ciutat, i entre els arbres o edificis. Aquí proposem quatre llocs per disfrutar al màxim d'aquest espectacle natural.
CIMS DE TENERIFE
Als cims de Tenerife hi ha l'Observatori Meteorològic d'Izaña, un dels més importants del món. Aquest enclavament és màgic per disfrutar del cel gràcies al bon clima illenc, l'altitud i l'aire net.
CONSUEGRA (TOLEDO)
El municipi toledà de Consuegra, caracteritzat pels seus molins, és un lloc perfecte per observar la superlluna. D'elevada altura i allunyat de la contaminació lumínica pròpia de les grans ciutats, permet entreveure l'horitzó pel qual apareixerà la lluna.
ILLA DE LOBOS (LAS PALMAS)
Notícies relacionadesAgafant el ferri des de Corralejo, es pot arribar a un illot allunyat de tot on no hi ha cap hotel: l'Illa de Lobos. Es pot sol·licitar un permís d'acampada per passar una nit inoblidable il·luminats per la superlluna, al marge de tota contaminació.
MIRADOR DE SAN NICOLÁS (GRANADA)
Es tracta d'un dels llocs més visitats de Granada. Des del mirador de San Nicolás es poden contemplar l'Alhambra i l'Albaicín, que, al capvespre, es tenyeixen de tons rogencs per donar pas a un mantell d'estrelles.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona, davant la falta de demanda, obre els passis de temporada a abonats que no van acompanyar a Montjuïc
- Contra Sánchez Junts no descarta una moció de censura «instrumental» sense Feijóo com a candidat
- Informe tècnic El Fòrum Econòmic Mundial assenyala les 10 tecnologies amb més potencial per fer front al canvi climàtic
- FUTBOL El virus FIFA complica el clàssic al Barcelona i juga a favor del Reial Madrid