LA VÍCTIMA VA RESULTAR IL·LESA
Dos detinguts per apunyalar un vigilant de Renfe a Sant Vicenç de Calders
Els sindicats denuncien el risc a què s'exposen els guàrdies en línies com la R-2 Sud
Acusen grups de grafiters d'aprofitar el dèficit de vigilància per amenaçar i agredir
vvargas9011219 el prat de llobregat 16 09 2008 estacion de renfe de el prat161104113146 /
Els Mossos d'Esquadra han detingut dos joves acusats d'apunyalar un vigilant de Renfevigilant de Renfe a l'estació de Sant Vicenç de Calders, després que aquest els reprengués per l'actitud incívica que estaven mostrant a bord del comboi. L'agressió es va produir aquest dijous poc després de les tres de la tarda, quan el vigilant els va cridar l'atenció perquè estaven causant desperfectes a l'interior d'un tren, moment en què els joves el van agredir amb un arma blanca i van emprendre la fugida. Les ferides no van revestir gravetat per a la víctima, perquè portava sota la jaqueta un mòbil que va parar el cop i que va evitar que l'agressió tingués pitjors conseqüències.
Després de rebre l'alerta per part de testimonis presencials, els Mossos es van presentar al lloc i no van trigar a arrestar els dos presumptes autors de l'agressió en un carrer pròxim a l'estació gràcies a la col·laboració ciutadana. Els dos arrestats són dos joves, de 19 i 21 anys i veïns de l'Hospitalet de Llobregat i Gelida. Estan acusats dels delictes d'homicidi en grau de temptativa, danys, amenaces, atemptat contra l'autoritat i resistència greu a agents d'autoritat.
DENÚNCIA
L'agressió d'aquest dijous no és un fet aïllat, segons denuncia el Sindicat Professional de Seguretat Privada (SPS), que ha reiterat les constants reclamacions que ha realitzat a Ombuds, una de les quatre empreses responsables de brindar el servei de seguretat a Rodalies. El sindicat acusa l'increment de la conflictivitat que s'està registrant a la xarxa de ferrocarrils, amb especial incidència a la línia R-2 Sud, en el tram comprès entre les estacions de Bellvitge i de Sant Vicenç de Calders.
L'SPS alerta que el gruix d'incidències es registren entre la mitjanit i les 3 de la matinada a l'estació de Bellvitge, "on les amenaces, insults i agressions" als membres de seguretat "posen en perill la integritat física i psíquica" dels vigilants que operen en aquesta parada, fins a crear una situació del tot "insostenible". Concretament, s'apunta com a principals responsables dels conflictes "grups de grafiters", que campen al seu aire davant l'absència d'accions preventives per vetllar per la seguretat dels treballadors.
INCIDÈNCIES
El sindicat remarca que no es tracta d'un fet aïllat, ja que la conflictivitat augmenta en aquelles parades ferroviàries on hi ha un sol membre de seguretat, com les de Bellvitge, El Prat, Castelldefels i Sitges, on el vigilant es troba sovint "desbordat a l'hora de portar a terme les seves funcions", davant l'increment de "l'afluència de viatgers, les constants incidències en el servei, l'augment de la delinqüència i la cada vegada més alta falta de respecte a l'autoritat".
Notícies relacionadesFonts de Renfe apel·len a l'"escrupolós compliment de la normativa" pel que fa al desplegament d'efectius de seguretat, si bé coincideixen en l'existència de grups conflictius que, en no pocs casos, estan relacionats amb grafiters. No obstant, discrepen que els seus actes incívics es puguin circumscriure a estacions concretes, ni tan sols a la xarxa de transport, ja que "també fan pintades en nombrosos espais públics, on també poden mostrar una actitud violenta", per la qual cosa ho consideren un "problema d'ordre públic".
Les denúncies sindicals s'han dirigit a Ombuds durant els últims mesos per fer-los veure l'augment de la violència en estacions com la de Sant Vicenç de Calders, on s'assenyala aquests grafiters com a principals responsables d'"amenaçar el maquinista, apedregar, agredir i fins i tot interrompre la circulació de trens per portar a terme les seves activitats delictives"
- Futbol Mor el pare de Hansi Flick abans del clàssic de Lliga
- La caixa de ressonància De Bob Dylan a Bad Bunny: ¿què és ser un gran compositor?
- FUTBOL La baixa de Mbappé agafa «per sorpresa» el vestidor del Reial Madrid
- Habitatge La notària María Cristina Clemente encén el debat sobre la derogació del decret dels lloguers: "¿I ara què?"
- Nova actualització ¿Guanyarà el PP per majoria absoluta les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà de les enquestes
