¿Qui compensa i indemnitza pel sinistre de Premià?
Al tractar-se d'una deflagració provocada començarà un litigi entre asseguradores
GRA072 PREMIA DE MAR (BARCELONA), 18/09/2016.- Una persona ha fallecido hoy y otras 15 han resultado heridas, dos de ellas de carácter grave, en una explosión originada por causas que se desconocen en un piso de un edificio situado en el centro de Premià de Mar (Barcelona) que ha sido completamente evacuado por los bomberos. La explosión se ha originado a primeras horas de esta mañana en el segundo piso del edificio número 194 de la Gran Vía de Lluis Companys de Premià de Mar.Un total de 16 dotaciones de los Bomberos, ocho ambulancias y un helicóptero medicalizado están en el lugar del siniestro, acordonado por la policía local y los mossos d’esquadra.La explosión, cuyas causas se están investigando, se ha producido en el segundo piso del edificio, que tiene siete plantas, con tres pisos por planta.EFE/Alberto Estévez /
L’explosió que va destrossar el domicili de la María José i el Chema ha alterat també la vida de 36 famílies que residien al mateix bloc de vivendes que les víctimes o en edificis pròxims. La deflagració va malmetre no només l’estructura d’aquest immoble sinó també la dels ubicats més a prop del domicili on es va originar el sinistre. Les 36 famílies van ser acollides en primera instància a l’hotel Sorli Emocions de Vilassar de Dalt.
A poc a poc, aclareixen fonts de l’Ajuntament de Premià de Mar, els afectats van ser recol·locats en altres vivendes. Alguns van trobar familiars que els van donar aixopluc i altres comptaven amb assegurances que es van fer càrrec del cost de la nova ubicació temporal. Els que no tenien cap recurs van rebre les claus d’un pis de protecció oficial.
Els treballs d’apuntalament del bloc de vivendes principal continuen. Quan es doni per estabilitzat, podran tornar als seus domicilis els inquilins que resideixen a les finques adjacents. Els habitants de l’immoble sinistrat, no obstant, hauran d’esperar que s’acabin unes obres que només podran començar quan l’estructura torni a ser segura.
Notícies relacionadesLa companyia de gas que proveeix aquests veïns no haurà de carregar amb les despeses d’aquesta explosió quan es confirmi judicialment que l’incendi va ser provocat, tal com mantenen els pèrits dels Mossos d’Esquadra.
El problema és que el presumpte autor de la deflagració, Chema, ha mort. Una circumstància que extingeix el recorregut penal de la causa oberta. El contenciós civil, no obstant, s’allargarà ja que ara s’haurà d’aclarir a quina asseguradora li toca pagar el cost de la destrossa i de la indemnització a les famílies.
- María Laborda, jove prodigi de l’escalada de velocitat: «Escalant soc la nena que jugava al pati de l’escola»
- Chrysalis: la nau espacial dissenyada per portar 1.000 humans a un altre sistema estel·lar
- GUERRA A L’ORIENT MITJÀ Totes les gasolineres d’Espanya hauran de penjar un cartell per publicitar les rebaixes d’impostos del Govern
- Patrimoni artístic Aragó carrega contra els exconsellers que s'oposen al trasllat de les pintures de Sixena: "L'independentisme català somia amb una Catalunya més gran i això sempre és a costa d'Aragó"
- Dret a la mort digna Noelia accedirà a l'eutanàsia de manera imminent després de guanyar una batalla judicial de més de 20 mesos
