EL JUDICI DE LA TRAGÈDIA DE HALLOWEEN
La sentència del 'cas Madrid Arena' es coneixerà dimarts
La resolució arriba quatre anys després de la tragèdia que va costar la vida a cinc joves
fsendra32385547 gra012 madrid 12 01 2016 los quince procesados por la tra160925203806 /
La sentència del cas Madrid Arena es coneixerà demà, gairebé quatre anys després de la festa de Halloween en què van morir cinc joves, organitzada per l’empresari i principal imputat Miguel Ángel Flores, que afronta una petició de pena de quatre anys de presó per cinc delictes d’homicidi imprudent greu i una petició de sis anys d’inhabilitació per a l’exercici de la professió d’empresari o organitzador de festes. La secció setena de l’Audiència Provincial de Madrid ha citat als acusats per entregar-los la sentència en mà.
Durant el judici, Flores va culpar l’Ajuntament de Madrid, dirigit llavors per Ana Botella, de llogar-li un edifici en males condicions. Es va demostrar, però, que la principal causa de la tragèdia va ser l’excés d’aforament, agreujat pel tancament de vomitoris i de diverses portes d’emergència perquè entressin joves sense control directes a la pista.
Segons la fiscal i les acusacions, la pista devia estar aquella nit plena a vessar a l’hora del número de la barca del famós punxadiscos Steve Aoki, un aspecte que venia en una de les clàusules del contracte. Llavors es van produir diverses allaus, entre elles una de mortal.
Notícies relacionadesIgual que l’empresari, cap dels acusats ha assumit la seva suposada part de responsabilitat. Flores va apuntar a Madrid Espacios y Congresos (Madridec), la gestora de l’edifici, com a màxima responsable, mentre que aquests al seu torn van assenyalar com a culpables els controladors de Kontrol 34 per abandonar la feina i empènyer els assistents, cosa que va provocar caigudes que van donar lloc a les diferents allaus.
Seguriber, l’empresa responsable de la seguretat a l’interior, va culpar Madridec d’obrir una porta de mercaderies per on es van colar milers de joves, cosa que va portar a la massificació de la pista.Els responsables de la infermeria, el doctor Simón Viñals i el seu fill Carlos, van culpar Flores de les limitacions de la farmaciola. I als Viñals se’ls acusa d’haver donat per mortes dues de les víctimes quan estaven en aturada cardiorespiratòria.
- La passarel·la de les campanades
- Cap d’Any Audiències TV Campanades | Laura Escanes i Miki Núñez tomben Estopa i Chenoa i Pedroche a Catalunya amb el raïm de TV3
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- La gestió de la dana Feijóo, a Mazón el 29-O: "Porta la iniciativa de comunicació"
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- El fenomen del suïcidi (i III) Una escriptora exposa el seu 'mètode' per sobreviure a la mort per suïcidi dels seus dos fills joves
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Illes Canàries César Gimeno Alcalá: “Canàries és un territori idoni per al desenvolupament de l’energia solar”
- Tolkien, el senyor de la fantasia
- Balanç ¿Pitjor el 2026? Pot ser
