Anar al contingut

METRO DEL VALLÈS

La Generalitat destinarà 130 milions a la compra de 15 nous trens per a FCG

El conseller Rull anuncia la inversió durant una visita a les noves estacions de la línia al seu pas per Sabadell que s'inauguraran aquest mes

ALBERT SEGURA / SABADELL

La Generalitat destinarà 130 milions a la compra de 15 nous trens per a FCG

Els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) veuran com l'anomenat “metro del Vallès” es fa per fi realitat. La Generalitat ha anunciat l'adquisició de 15 nous trens del model 113, el més modern de la seva flota, que s'incorporaran a les línies de Sabadell i Terrassa a partir del 2019, reduint a la meitat la freqüència de pas, que ara és d'uns 10 minuts.

El ‘conseller’ de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha informat aquest divendres de la compra dels combois durant una visita a les dues noves estacions de FGC a Sabadell, que entraran en funcionament el proper 12 de setembre amb un acte inaugural que comptarà amb la presència del president Carles Puigdemont. Segons Rull, l'increment d'usuaris de les línies del Vallès exigeix un esforç per reforçar el servei, per la qual cosa s'ha optat per incrementar les unitats que circulen per les vies i reduir així les freqüències de pas.

MAJOR FREQÜÈNCIA DE PAS

"Amb una inversió de 130 milions d'euros, incrementarem la freqüència de pas, per la qual cosa la plaça de Catalunya a Sabadell passarà de 10 minuts d'espera a 5 minuts, mentre que en el cas de Terrassa es reduirà de 8 a 5 minuts", ha apuntat Rull. La decisió es pren després de comprovar que l'ampliació de la línia a Terrassa ha suposat un increment de gairebé el 50% d'usuaris a la cocapital vallesana, mentre que a Sabadell es calcula que serà d'un 20% quan la xarxa estigui completa.

De fet, el proper 12 de setembre s'inauguraran les noves estacions de Can Feu–Gràcia i Sabadell Plaça Major, totes dues soterrades, mentre que quedaran pendents d'incorporació a la xarxa tres més: Creu Alta, Plaça Espanya i Ca n’Oriac, que portaran el ferrocarril fins al nord de la ciutat. La previsió inicial era que des d'aquest punt es pogués ampliar la línia fins a la veïna localitat de Castellar del Vallès, però els problemes pressupostaris han fet que es tracti d'un projecte guardat en el fons d'un calaix.

TRAM SOTERRAT

Amb l'ampliació de la xarxa a Sabadell, quedarà pendent el projecte per soterrar tot el tram de vies que discorrerà a l'aire lliure entre els barris de Can Feu i Gràcia. “Existeix la voluntat de l'Ajuntament de Sabadell i del Parlament, ara són necessaris els recursos econòmics, i hem de veure quina distribució econòmica fem en el temps. Un primer compromís era fer el projecte constructiu, i ara el que hem de fer és aconseguir executar-lo”, ha afegit Rull.

Les dues noves estacions sabadellenques quedaran oficialment inaugurades el 12 de setembre amb un acte públic en el qual els ciutadans podran viatjar entre les dues parades de forma gratuïta. No serà fins l'endemà, dimarts 13 de setembre, quan quedin connectades de manera definitiva a la xarxa de FGC.

Temes: Trens Empreses

Per oferir-li la millor experiència possible estem canviant el nostre sistema de comentaris, que passa a ser Disqus, que gestiona 50 milions de comentaris en mitjans d'arreu del món cada mes. Ens disculpem si aquests primers dies hi ha algun procés extra de 'login' o si el servei no funciona al 100%.