Sense cobrar el lloguer i amb la casa rellogada

L'amo d'una vivenda no aconsegueix que un portal retiri l'anunci inserit per un llogater morós que fa negoci amb la seva propietat

fcosculluela35276740 esplugues de llobregat 24 08 2016 reportaje estafas alquiler160824174659

fcosculluela35276740 esplugues de llobregat 24 08 2016 reportaje estafas alquiler160824174659 / JOSEP GARCIA

1
Es llegeix en minuts
Ferran Cosculluela
Ferran Cosculluela

Periodista

ver +

Una de les crítiques recurrents a Airbnb

 és que no verifica la identitat dels propietaris que insereixen els seus anuncis. "Som una plataforma que dóna als usuaris un servei de ‘hosting’ [allotjament a la web] amb una sèrie de serveis associats, com una passarel·la de pagament electrònic i intermediació, però nosaltres no donem el servei d'allotjament, això correspon a la persona que té la propietat", justifiquen fonts de la companyia, que, igual que els portaveus de Homeaway, diuen que els casos en què hi pugui haver frau dins de la pàgina són "escassos".

Però aquesta falta de verificació també pot ocasionar problemes a alguns propietaris. Això és el que li passa a Frederic Gili, que a finals de l'any passat va llogar una casa de tres plantes amb piscina a Esplugues de Llobregat a una persona que no només no li paga el lloguer, sinó que des de principis del 2016 es dedica a oferir habitacions de la casa a través d'Airbnb

 a 89 euros per nit (tarifa d'agost).

RECLAMACIONS INFRUCTUOSES

Notícies relacionades

Però el que més ha indignat al propietari és que, malgrat els reiterats avisos que ha enviat a la plataforma (amb còpies del contracte de lloguer incloses), no ha aconseguit que l'anunci desaparegui de la pàgina (només de forma esporàdica, ja que quan l'amfitrió canvia d'usuari es torna a publicar; de fet, aquest dimecres seguia en vigor). "L'únic que em diuen és que ells només es dediquen  a posar anuncis i que la responsabilitat és de l'amfitrió", es lamenta Gili.

Una queixa que fonts de la plataforma recullen. "Amb aquestes pràctiques hi ha tolerància zero", asseguren, encara que abans de treure un anunci "cal seguir un procediment intern i fer les comprovacions pertinents. A més, quan hi ha mala fe i canvis d'usuaris és un tema molt complex", justifiquen.