Pokémon Go inaugura amb McDonald's el filó de la publicitat i el patrocini comercial

La sortida del joc al Japó s'endarrereix per convertir 3.000 locals de la franquícia de menjar ràpid en 'gimnasos' i 'pokeparades'

1
Es llegeix en minuts
MARIA IGLESIAS / BARCELONA

El Japó, la casa de Nintendo, s'ha emportat una nova decepció després de cancel·lar-se el llançament oficial de Pokémon Go, que estava previst per aquest dimecres. La causa d'aquesta decisió, que farà esperar els fans nipons un dia més, és un pla de patrocini en col·laboració amb McDonald's que convertirà un total de 3.000 restaurants en ‘gimnasos’ i ‘pokeparades’.

Aquesta serà la primera ocasió en què la franquícia de menjar ràpid podrà valorar l'impacte directe del seu joc com a instrument publicitari. En el cas que aquesta estratègia de màrqueting funcioni, s'espera que sigui replicada a la resta del món i que altres empreses se sentin interessades a pagar per convertir-se en un lloc destacat al mapa virtual del joc i atraure clients.

Abans d'aquest acord de patrocini comercial, McDonald's ja havia utilitzat la marca Pokémon per promocionar-se. McDonald’s Holdings Japan va veure com el seu valor a la borsa creixia un 9% al saber-se, després del primer llançament de l''app', que entregava figures de pokémon amb els menús infantils.

COMPRES INTERNES DE L''APP'

Aquesta nova manera d'obtenir beneficis s'haurà de sumar als ingressos que Pokémon Go està aconseguint gràcies a les microcompres, i és que l'aplicació no ha sigut només un èxit mundial per les seves descàrregues. També ha aconseguit que molts usuaris no dubtin a comprar objectes a la botiga virtual inclosa en el joc.

CORRECCIÓ BORSÀRIA 

Notícies relacionades

Actualment, Pokémon Go està disponible a 35 països, entre ells Espanya35 païsosEspanya. Però encara que el Japó és el país d'origen de la franquícia Pokémon, el joc encara no hi està disponible. El seu llançament es va haver d'endarrerir a causa dels problemes amb els servidorsproblemes amb els servidors i la notícia d'una nova cancel·lació no ha agradat.

Això ha quedat reflectit en el primer retrocés que Nintedo ha registrat a la borsa des de fa dues setmanes. El valor a la Borsa japonesa de la companyia ha caigut aquest dimecres un 12,60%. Però la revalorització de les accions del fabricant de videojocs segueix sent espectacular: des del 6 de juliol, data en què va començar la febre per Pokémon Go, s'han apreciat més del 93%.