Roses ordena paralitzar "immediatament" les obres de l'exterior d'El Bulli
Associacions ecologistes i el parc natural han denunciat que s'estan portant a terme moviments de terres no autoritzats
fcosculluela16425147 barcelona 10 6 2011 dominical el bulli fo160318120023
L'Ajuntament de Roses (Alt Empordà) ha ordenat paralitzar "immediatament" les obres que s'estan portant a terme a l'exterior de la parcel·la d'El Bulli, el famós restaurant de Ferran Adrià situat a la cala Montjoi, perquè els treballs que s'han portat a terme no tenen la pertinent llicència municipal.
Aquestes obres irregulars són uns moviments de terres que van ser denunciats fa un mes per l'entitat ecologista Iaden-Salvem l’Empordà, que els va qualificar de “desmesurats” i "il·legals”. Es tractava d'uns canvis que coneixia l'ajuntament, que els seguia amb atenció, perquè que no disposaven de tots els permisos necessaris.
“Només es preveia talar alguns arbres i ara hem vist que s'han mogut moltes terres, s'han suprimit terrasses i s'ha deixat la roca despullada”, ha detallat la presidenta de Iaden, Barbara Schmitt.
INFORME DESFAVORABLE DEL PARC
La setmana passada, l'Ajuntament de Roses va rebre un informe dels responsables del Parc Natural del Cap de Creus en què s'alertava d'aquests moviments de terres “il·legals”.
Davant aquesta situació, el consistori ha decidit ara paralitzar tots els treballs a l'exterior d'El Bulli fins que disposin de l'informe favorable. A més, ha avisat que, en cas d'incompliment, el propietari serà sancionat. Adrià té 15 dies per presentar-hi al·legacions.
Es dóna la circumstància que el famós cuiner ja va haver de reduir les dimensions del projecte inicial de la BulliFoundation arran de les queixes de les entitats ecologistes, que van denunciar que els edificis projectats vulneraven les limitacions establertes per la normativa del parc natural.
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
