INVESTIGACIÓ JUDICIAL
El fiscal denuncia per estafa vuit policies de Santa Perpètua
Els agents autoritzaven o cobraven gratificacions o plusos per serveis no realitzats

cmontanyes32956893 160227190636
la Fiscalia de Sabadell ha presentat una denúncia per presumpta falsedat en document oficial i estafa contra vuit membres de la policia local de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), entre aquests quatre comandaments, per haver autoritzat o percebut entre el 2010 i el 2014 quantitats de diners en concepte de gratificacions i plusos salarials per serveis que no prestats. El perjudici econòmic per al consistori és de 56.000 euros. Un jutjat de Sabadell està tramitant el cas.
La investigació es va iniciar arran de la denúncia davant la fiscalia l’any 2014 d’un delegat sindical. L’acusació pública va recollir durant diversos mesos documentació i proves que avalessin la possible comissió d’un delicte i, finalment, a mitjans de desembre del 2015 va remetre el cas als jutjats de Sabadell, que són competents per instruir el cas. Les fonts jurídiques consultades han assegurat a aquest diari que el jutge que s’ha fet càrrec del tema està citant a declarar persones vinculades amb la presumpta falsedat i estafa.
BENEFICI ECONÒMIC / La denúncia de la fiscalia, a la qual ha tingut accés EL PERIÓDICO, destaca que els denunciats van actuar amb «ànim d’obtenir un benefici econòmic» i van incomplir els acords que regulen les condicions de treball dels funcionaris de l’Ajuntament de Santa Perpètua. Aquesta normativa estableix els requisits per a l’acreditació i aplicació de plusos i complements salarials. Doncs malgrat conèixer aquests acords, els policies locals denunciats «van convenir a interessar» que el consistori els pagués unes sumes de diners per serveis que no havien fet.
Per «obtenir aquests propòsits», manté la fiscalia, els denunciats van emplenar «mentiderament» els impresos d’hores mensuals que els policies locals han d’omplir per justificar els serveis subjectes a reconeixement i retribució en concepte de gratificacions, plusos i altres incentius. En aquests documents, els ara acusats hi van incloure jornades, hores o tasques que no s’havien portat a terme.
BUTLLETA D’ESTAT / El contingut d’aquestes butlletes d’estat es recollia, al seu torn, en altres impresos que confeccionava el subcap de la policia local, J. E. L., i que firmava el seu superior, F. D. A. que, d’aquesta manera, en validava les dades, malgrat «saber» que aquests documents «no s’ajustaven a la realitat».
Després, el llavors regidor de Seguretat Ciutadana i el que era tinent d’alcalde d’Organització de Serveis Econòmics de l’Ajuntament subscrivien els impresos, «confiats en la bondat de les dades» pel control que n’havien de fer el cap i el subcap de la policia local. Finalment, l’àrea de recursos humans els incloïa a les nòmines.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032