INDAGACIONS JUDICIALS
Imputat per prevaricació el cap dels Mossos de Gavà
El jutge sospita que no va investigar prou un presumpte cas d'abusos policials
Un jutge de Tarragona sospita que l'intendent Jaume Morón, cap dels Mossos de l'àrea bàsica policial de Gavà, no va investigar de forma adequada un cas de maltractaments comès presumptament per dos agents municipals de Vila-seca.
Un home d'uns 40 anys, veí de Lleida, va ser detingut el febrer del 2013 quan sortia d'una discoteca de la Pineda per generar altercats. Poc després va assegurar haver sigut agredit pels dos policies en un descampat durant el seu arrest. Però la denúncia es va arxivar.
Notícies relacionadesEl jutge va rebre a principis del 2015 informació facilitada per una font anònima que ha reactivat el cas. El 6 de març els Mossos van registrar les taquilles dels dos policies acusats a les dependències del cos municipal. També el domicili d'un d'ells. Tots dos, juntament amb el seu comandament superior, van quedar imputats -en grau divers- per delictes de lesions, detenció il·legal, omissió del deure de perseguir delictes, falsedat documental i encobriment.
Segons confirmen els Mossos, el jutge va imputar ahir l'intendent Morón, llavors a càrrec de l'àrea bàsica policial del Tarragoní, i el sergent que va investigar el cas, per un presumpte delicte de prevaricació i un altre d'omissió del seu deure per arxivar massa ràpid la denúncia del ciutadà de Lleida. Morón està des de l'agost passat al capdavant de la comissaria de Gavà.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»