AVENÇ TECNOLÒGIC

Un noi daltònic veu el vermell i el verd per primera vegada

Unes ulleres desenvolupades per EnChroma permeten a Ethan Zachery Scott superar la seva limitació visual

Ethan Zachery Scott reacciona al distingir per primera vegada els colors.

Ethan Zachery Scott reacciona al distingir per primera vegada els colors.

1
Es llegeix en minuts

Ethan Zachery Scott és un estudiant de Ciències Polítiques de Los Angeles (EUA) afectat per un tipus de daltonisme que li ha impedia distingir els colors vermell i verd. Fins ara. El jove va rebre pel seu aniversari un regal molt especial de la seva parella; unes ulleres desenvolupades per la firma EnChroma que li permeten apreciar aquests colors i les seves variades tonalitats, des del lila fins al rosa. Un vídeo ha captat l'emotiu moment en què Ethan es posa les ulleres i veu els colors per primera vegada.

Notícies relacionades

El vídeo, publicat el 30 de juny, ja ha rebut més de tres milions de visites a Youtube. Al clip, de gairebé sis minuts de durada, Ethan explica la seva patologia i detalla que no és que vegi la vida en blanc i negre, sinó en tons més apagats. Que el rosa li pot semblar blau o platejat i que el verd el pot veure marró o groc.

Quan es posa les ulleres, Ethan passa en segons de la sorpresa a la incredulitat i l'emoció. Les ulleres en qüestió formen part del projecte Valspar Paint #ColorForAll, que, des del març passat, en què es va donar a conèixer el producte, pretén ajudar els daltònics a veure els colors.