CAS ARXIVAT
Exculpats 44 controladors del Prat per una presumpta vaga encoberta
Un jutge de Gavà (Baix Llobregat) ha arxivat definitivament la causa per la presumpta vaga encoberta protagonitzada per controladors aeris que treballen al centre de control d'aquesta localitat i que va obligar a suspendre més de 700 vols els dies 3 i 4 de desembre del 2010, segons ha anunciat avui la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA).
El fiscal no ha recorregut el sobreseïment provisional del cas, dictat el dia 9 de desembre pel Jutjat d'Instrucció número 7 de Gavà, i per aquest motiu l'arxiu ha passat a ser definitiu, va informar ahir l'organització sindical en un comunicat.
La fiscalia va denunciar el febrer de l'any 2011 un total de 44 controladors aeris del centre de Gavà, al sostenir que van faltar de forma injustificada al seu lloc de treball en el transcurs d'una vaga encoberta.
Notícies relacionadesA causa de la «conducta passiva de clara obstrucció a la regulació del trànsit aeri», segons va recollir en el seu escrit la fiscalia, es van haver de suspendre més de 200 vols el 3 de desembre i 570 més l'endemà, cosa que va originar un «caos generalitzat», coincidint amb la sortida de nombrosos viatgers pel pont de la Constitució.
Malgrat que, segons el ministeri públic, l'aturada va afectar milers de persones, un dels principals esculls amb què ha topat el jutge que va instruir la causa va ser la dificultat per trobar els presumptes damnificats. El magistrat va fer fins i tot una crida pública a través de la premsa perquè els possibles afectats es posessin en contacte amb el jutjat amb l'objectiu de fer-los oferiment d'accions legals.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Compte amb deixar el pa abans d’hora: l’error que pot "complicar" el teu diagnòstic de celiaquia
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- Cimera internacional Sánchez es compromet davant la Lliga Àrab a fer servir «tot» el seu «capital polític» per aturar la «matança» a Gaza
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- Quan falten dos anys per a les municipals Els alcaldes de Junts que endureixen les condicions del padró: «Hem declarat la guerra als okupes»