Accident en una travessia de Grècia a Itàlia
El rescat dels passatgers del ferri incendiat s'acaba amb vuit morts
Oberta una investigació per descobrir les causes del foc al vaixell, que portava 478 passatgers
El temporal que afecta el mar Adriàtic està complicant molt les tasques de rescat del ferri italià ’Norman Atlantic’. /
Les llanxes costaneres de la marina grega han recuperat aquest dilluns set cadàvers al mar, i, per tant, són vuit les víctimes mortals del naufragi del ferri italià 'Norman Atlantic', a causa d'un incendi al garatge. Les tasques de salvament coordinades per les autoritats marítimes d'Itàlia han acabat amb el rescat de totes les persones que quedaven al ferri.
Al final del rescat de passatgers, a bord de l'embarcació només s'hi havien quedat el capità, Argilio Giacomazzi, que l'ha abandonat a les 14.50 hora local (13.50 GMT), i personal de la Marina Militar, que intentaran ara determinar les causes del que ha passat.
Successivament les autoritats italianes decidiran si el derelicte es porta fins a Vlora o Dürres, a Albània, o a un port italià. La nau és ara davant les costes albaneses després que ahir a mitja tarda un remolcador italià va aconseguir subjectar-la entre onades de fins a sis metres d'altura, un mar de força 8 i vents de 50 nusos.
Aquesta matinada a les dues l'espaordidor incendi que semblava apagat ha revifat i ha obligat les naus de bombers a una nova intervenció.
El salvament dels passatgers que viatjaven de Patres fins a Ancona, a Itàlia, s'està fent únicament a través d'helicòpters, ja que la mala mar impedeix transbordar-los d'una nau a una altra en condicions de seguretat. A la zona hi ha 12 naus, principalment mercants que havien respost al SOS del 'Norman Atlantic', llançat diumenge al matí a les 8.30 hores.
La fiscalia de Bari ha obert un sumari per naufragi involuntari i aquest divendres està interrogant tots els nàufrags rescatats que són transportats a diverses ciutats italianes.
Notícies relacionadesEl 19 d'aquest mes el ferri va passar la seva última revisió, a conseqüència de la qual l'armador va ser requerit perquè resolgués quatre "petits problemes"”, entre els quals hi havia la insuficiència dels mitjans de salvament de la nau. Es tracta de les xalupes que diumenge no van poder ser utilitzades per fugir del ferri ja que la principal instal·lació elèctrica de la nau havia estat destruïda per l'incendi.
La fiscalia també investigarà la causa que va provocar el foc, diumenge a les 3.30 de la matinada, que segons diversos passatgers es va propagar a partir d'un camió aparcat a la bodega que transportava oli d'oliva de Grècia a Itàlia. Un militar del personal d'auxili va declarar ahir al canal 3 de la RAI haver vist "uns 80 o 100" contenidors d'oli cremant. "Les sabates s'estan dissolent a causa de la calor del pis", havia explicat un passatger a través del seu telèfon mòbil.
- El culte a la bellesa i l’era atòmica, estrelles del CCCB
- Pisarello llançarà dissabte la seva candidatura a l’alcaldia amb el suport de Colau
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Les ajudes per a lents de contacte i ulleres a nens de menys de 16 anys s’activen avui
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
