EN 24 HORES
Un grup de metges nord-americans descobreixen un remei contra la malària
La meitat de la població mundial està en risc de contraure aquesta malaltia, que causa la mort d'un nen cada 30 segons

Un mosquit transmissor de la malària.
Un grup de científics nord-americans han descobert un component capaç de matar el 80% de les cèl·lules infectades de malària en 24 hores.
Aquest remei, que de moment només ha estat provat en ratolins, té eficàcia en el 90% dels casos i és capaç de donar un estímul suficient al sistema immune perquè elimini els glòbuls vermells infectats sense perjudicar les cèl·lules sanes.
El component descobert per un grup d'investigadors de l'Hospital Saint Jude d'Investigacions Infantils de Memphis, Tennessee, ha estat batejat com a (+)-SJ733 i permet, segons les proves, eliminar el virus de la malària en només 48 hores. I és que a causa de la rapidesa amb què actua els paràsits no tenen temps de fer-se resistents i augmenten les possibilitats del pacient de recuperar-se i sobreviure.
Notícies relacionadesMetges sense Fronteres alerta que la meitat de la població està en risc de contraure malària, especialment les persones amb menys ingressos. I segons l'Organització Mundial de la Salut un nen mor per aquesta malaltia cada 30 segons.
La malària es transmet a l'home a través de la picada de mosquit i els principals símptomes són febre, dolor articular i mal de cap, així com vòmits, convulsions i coma. Si no es tracta a temps pot causar la mort. El 2012, 627.000 persones van morir per culpa d'aquesta malaltia.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Catàstrofe mediambiental "Fa 18 dies que dormim dues hores"
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- Festa a Bunyol Una allau de tomàquets cobreix Bunyol de vermell
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident