L'aposta pel 'web first' i la interacció amb els lectors
El diari publica a la xarxa continguts exclusius per als seus subscriptors
L'actual presència d'EL PERIÓDICO a internet no té res a veure amb aquells primers experiments del 1994, lògicament. Encara que els PDF segueixen existint, l'oferta de continguts i el potencial d'interactivitat de la xarxa ja han consolidat la plataforma digital com el suport de futur dels mitjans de comunicació. Conscient d'això, i seguint l'esperit que el va portar a ser el primer diari espanyol a la xarxa, ha portat a terme profundes transformacions, internes i de producte, per fer viable aquesta alternativa.
SOTA SUBSCRIPCIÓ / L'oferta de continguts a internet ha canviat els últims mesos i s'ha vist reforçada gràcies a la filosofia del web first (la web primer) que se segueix des de la redacció del diari. La majoria dels continguts que configuren l'edició impresa es bolquen primer sobre les plataformes digitals d'EL PERIÓDICO. Això sí, l'accés a aquests continguts es fa sota subscripció, de forma que no tothom hi pot accedir lliurement. Com a estratègia d'assentament d'aquests continguts premium, la web del diari compta amb un sistema que permet a l'usuari no subscrit accedir a un màxim de 30 notícies de pagament al mes. L'únic requisit per disfrutar d'aquesta quota és completar un simple registre gratuït o accedir-hi mitjançant el seu perfil de Facebook o Twitter.
La possibilitat d'accedir a aquests continguts exclusius des de qualsevol dispositiu (ordinador, tauleta o smartphone) i sigui quin sigui el sistema operatiu, és un més dels avantatges de ser subscriptor del diari. A això s'hi suma la possibilitat d'accedir a l'edició en PDF, a l'hemeroteca històrica i als avantatges que ofereix el Club del Subscriptor Tr3sC .
Notícies relacionadesFACEBOOK I TWITTER / Al marge dels canvis de funcionament interns, el lector també ha pogut constatar com la interacció entre el mitjà i els seus propis usuaris s'ha multiplicat de forma exponencial. La redacció del diari ha obert canals a través de les xarxes socials, principalment Facebook i Twitter, del correu electrònic i de la mateixa web per fer participar el lector, no solament amb la seva opinió sinó aportant moltes vegades contingut informatiu rellevant i d'interès per a la resta de la comunitat que conforma la capçalera.
ENTRE TOTS / El diari ha integrat els seus lectors en el dia a dia de la redacció, i així ha anat configurant les vies perquè intervinguin en els espais d'opinió i en l'elaboració de temes i notícies. En aquesta tasca són fonamentals les xarxes socials on EL PERIÓDICO té una enorme força, amb més de 210.000 seguidors a Facebook (és el diari català d'informació general amb més seguidors en aquesta xarxa) i la mateixa xifra a Twitter. També té canals oberts a Instagram, Google Plus i Pinterest.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Estudi de la Fundació Gasol Adolescents i pantalles: un estudi detecta un augment d’ús d’11 hores a la setmana des del 2022
- Relacions entre socis ERC admet que els escàndols del PSOE «compliquen» la negociació sobre el finançament
- Multes La DGT aclareix les multes que et poden posar per conduir amb xancletes