L'assassí de Marta del Castillo obté el segon grau penitenciari
Miguel Carcaño, amb una pena de 21 anys, podrà sol·licitar permisos
Miguel Carcaño, l’abril passat, durant un trasllat policial. /
Miguel Carcaño, condemnat per l'assassinat de Marta del Castillo a més de 21 anys de presó ha estat traslladat des de la presó de Morón de la Frontera (Sevilla) a la de Herrera de la Mancha (Ciudad Real) a proposta del director del centre, després que la jutge li hagi concedit el segon grau penitenciari.
Aquest trasllat s'ha produït aquesta mateix matí per qüestions de "tractament" i dies després que la jutge hagi modificat la classificació penitenciària de Carcaño de primer a segon grau, tal com sol·licitava la defensa. Amb aquesta nova classificació, el reclús podrà tenir opció de sol·licitar permisos.
No obstant, han afegit les mateixes fonts, Carcaño continuarà previsiblement sotmès al protocol antisuïcidis, que s'aplica des del seu ingrés a la presó el 14 de febrer de 2009, encara que aquesta decisió correspondrà al director d'Herrera de la Mancha.
Presos d'ETA
A més, seguirà subjecte si així ho decideix aquest a la normativa de l'article 75.2 del reglament penitenciari, segons el qual a sol·licitud de l'intern o per pròpia iniciativa, el director podrà acordar mesures per salvaguardar la vida o integritat física del reclús i passar comptes al jutge de Vigilància Penitenciària.
La presó d'Herrera de la Mancha, situada a la localitat de Manzanares, a Ciudad Real, ha estat tradicionalment una de les presons on, junt amb la del Puerto de Santa María (Cadis), estan ingressats els membres d'ETA més durs de l'organització.
Finca per buscar el cos
Els investigadors de la Policia Nacional estudien la situació en què es troba el terreny de la finca Majaloba, a La Rinconada (Sevilla), després que hagi finalitzat la recollida del blat de moro, per decidir quins passos se segueixen en la recerca del cos de Marta del Castillo. La Policia pensa ara en diverses possibilitats, com són tornar a la finca amb el georadar o amb màquines excavadores.
Notícies relacionadesDe moment, no hi ha data concreta per començar la recerca a la finca, ja que es decidirà en funció de diferents factors que està analitzant ara la Policia, que manté un contacte permanent amb la família de la jove sevillana.
Mentrestant, la finca està acordonada en tot el seu perímetre, amb vigilància policial les vint-i-quatre hores, i amb visites del Grup de Menors de la Policia Nacional (Grume). Un helicòpter amb escàner termogràfic va detectar al juliol dues fosses i tres rases a la finca, on l'assassí de la jove, Miguel Carcaño, va confessar haver enterrat el cos de Marta, i per això la Policia té previst inspeccionar aquests punts.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Exercici El ‘boom’ dels locals ‘premium’ de barre arriba a Barcelona: “Aquí les dones se senten segures”
- A Madrid Detinguts un vigilant de La Finca i l’empleada de la llar d’Iker Casillas pel robatori de cinc rellotges de luxe
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL CLÀSSIC DE DIUMENGE Lamine Yamal es destapa per anar al Bernabéu
