28 maig 2020

Anar al contingut

L'EVOLUCIÓ DE LA PREMSA a ESPANYA

EL PERIÓDICO encadena tres pujades d'audiència en un any

La capçalera guanya 25.000 seguidors, mentre que la resta de grans mitjans cauen

La publicació té 633.000 lectors, segons les últimes dades de l'EGM

EL PERIÓDICO
BARCELONA

Els consumidors d'informació saben apreciar el que és bo; valoren el periodisme rigorós i compromès d'EL PERIÓDICO. Així ho demostra l'últim informe de l'Estudi General de Mitjans (EGM), encarregat de mesurar les audiències dels mitjans de comunicació, fet públic ahir. L'EGM certifica que, per tercera vegada consecutiva en l'últim any, la capçalera del Grup Zeta ha incrementat el nombre de lectors.

La segona onada d'aquest any de l'EGM atorga a aquesta capçalera un total de 633.000 lectors a tot Espanya, amb un increment de 8.000 seguidors (pujada de l'1,3%) sobre la dada anterior, facilitada a l'abril.

Comparat amb el registre de fa un any (segona onada del 2012), l'avanç és de 25.000 lectors. Cap altre dels grans diaris d'informació general de pagament d'Espanya pot acreditar una evolució tan saludable com la d'EL PERIÓDICO, perquè cap altre encadena tres pujades consecutives. És més, tots s'han anat deixant lectors pel camí en aquest període.

El rànquing de pèrdua de lectors l'encapçala La Vanguardia, que cau en 42.000 seguidors (el 5%) sobre la dada d'abril, amb un retrocés acumulat en un any de 68.000. El segueix Abc, amb 32.000 lectors menys respecte a l'abril i 64.000 menys que un any abans; El Mundo, que es deixa 20.000 lectors en l'onada i 69.000 en un any, i El País, amb dues caigudes d'11.000 i 48.000 lectors. En canvi, EL PERIÓDICO, quart diari més llegit de tot Espanya i líder als quioscos a Catalunya, no ha deixat de créixer l'últim any.

Les dades de l'EGM per a Catalunya aporten també molt bones notícies per a aquesta capçalera, amb un guany de 2.000 lectors, xifra que situa la seva audiència en 565.000 seguidors. La Vanguardia, el seu competidor més directe, s'apunta un descens de 39.000 lectors, que equival a un 5%. El Punt Avui, amb 147.000, registra un descens del 3%, i l'Ara perd un 6% i se situa en 101.000 lectors. El País s'anota a Catalunya un avanç del 4%.

LA BONA MARXA DE 'DOMINICAL' / Pel que fa als suplements del cap de setmana, Dominical, d'EL PERIÓDICO, guanya 14.000 lectors (una pujada del 4%) i arriba als 411.000 a tot Espanya. A Catalunya també incrementa el nombre de lectors en 6.000 (+2%), fins als 255.000.

ESPORTIUS I REVISTES / L'informe de l'EGM dóna xifres positives per a la pràctica totalitat de les publicacions del Grup Zeta. El diari Sport suma 652.000 lectors i segueix com a líder dels esportius editats a Catalunya, al davant de Mundo Deportivo, amb 629.000.

Les revistes del hòlding arriben a tenir una audiència total de 2.788.000 lectors, amb un increment del 3,6% davant de la dada anterior. Respecte als setmanaris, Interviú augmenta l'audiència un 5,8%, fins als 767.000 lectors; Tiempo, amb un ascens del 7,1%, arriba als 151.000 lectors; Cuore arriba als 717.000, un 1% més, i In Touch sobrepassa els 100.000. Entre les capçaleres mensuals, destaquen les pujades de revistes femenines de moda com Stilo (8%) i Woman Madame Figaro (1%). Viajar augmenta un 9% i la revista masculina Primera Línea arriba als 61.000 lectors (amb un increment del 5%).

Entre els diaris regionals, El Periódico de Aragón amplia la seva audiència un 5%; Mediterráneo creix un 10%, i El Periódico de Extremadura, un 7%.