La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca impedeix un nou desnonament a Salt
Els activistes han evitat que una família amb cinc fills es quedés al carrer
La PAH acusa l'ajuntament de permetre "una neteja ètnica i de pobresa"

Sabally mostra als activistes de la PAH la notificació que ajorna el desnonament tres mesos. /
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) ha aconseguitpararaquest matí eldesnonament d'una família ambcinc fillsdel seu domicili del carrer Doctor Sambola de Salt (Gironès). Uns 150 activistes de la plataforma han impedit a la comitiva judicial l'entrada al domicili de Bakary Sabally i Chaku Dibba, una parella de gambians que fa set anys que viuen en aquest municipi. Durant la protesta s'han produït alguns moments detensió i els funcionaris han estat increpats per nombrosos veïns.
La concentració dels membres de la PAH davant el domicili de la família afectada ha portat els membres de la comitiva judicial a atorgar un termini detres mesosal parella pendent de desnonament perquè abandonin el pis. En aquesta ocasió, ni els Mossos d'Esquadra ni la Policia Local de Salt han intervingut per apartar els activistes concentrats i permetre l'entrada dels funcionaris a l'immoble.
Crítiques a l'ajuntament
Marta Afuera, portaveu de la PAH a Girona, ha explicat que aquest termini s'aprofitaran per negociar amb Caixa Penedès una solució al conflicte. La família afectada estava pagant un lloguer de 550 euros al mes a l'entitat bancària després que no poguessin afrontar el pagament de la hipoteca del pis, perquè Sabally i Dibba es van quedar sense feina.
“Caixa Penedés ha portat a terme el procés de desnonament perquè la família li va deixar de pagaruna mensualitatl'any passat i una altra durant l'estiu passat”, ha explicat Afuera, que ha carregat durament contra el “despotisme” dels bancs respecte als ciutadans.
La portaveu de la PAH també ha carregat contra l'ajuntament de Salt, governat per CiU, al qual acusa de tancar els ulls davant la “neteja ètnica i de pobresa” que s'està portant a terme en aquest municipi mitjançant els desnonaments, perquè això “els dóna vots”. Aquesta localitat del Gironès és una de les que té una taxa més elevada d'immigrants de Catalunya.
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Comerç BCN descarta comprar El Centre de la Vila i deixa pendent el seu futur
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- patrimoni La icònica xarcuteria Puig de Sant Andreu continuarà despatxant
- HEREDITÀRIA Insomni familiar fatal, la malaltia que treu el son i ha matat 35 persones d’una mateixa família a Jaén
- Concentració Feijóo crida a manifestar-se avui a Madrid "per la democràcia"
- Protesta de jutges i fiscals ‘Las mil y una togas’ es planten 10 minuts
- Les Forces Armades celebren el seu dia a Tenerife
- Apunts polítics de la setmana Ayuso i Feijóo, de campanya (per separat)