AJUSTOS A LES AULES
Milers de persones clamen a Barcelona contra les retallades en educació
Uns 30.000 manifestants, segons els organitzadors, demanen a la consellera d'Ensenyament que no apliqui l'ajust anunciat pel Govern central

Milers de persones es manifesten des de les 17 hores a Barcelona contra les retallades a les aules anunciats pel Govern de Rajoy i els ja imposats per CiU. /
Unes30.000 persones, segons els organitzadors, es manifesten des de les 17 hores aBarcelona per demanar a laconsellera d'Ensenyament,Irene Rigau, que no apliqui aCatalunyala retallada de 3.000 milions d'euros anunciada la setmana passada pel Ministeri d'Educació. La protesta, que també es porta a terme en altres capitals espanyoles, ha comptat amb el suport unitari de sindicats, federacions de pares i alumnes, associacions d'estudiants i col·lectius de renovació pedagògica.
Amb el lemaPer l'educació pública cap retallada, el to de la manifestació, familiar i amb un incansable equip d'animació al capdavant, s'ha endurit a l'arribar a laplaça de Sant Jaume, on els participants han protestat contra les retallades queCiU practica des de fa mesos a les aules.
En elmanifestllegit davant elPalau de la Generalitat, els convocants de la protesta han advertit que, davant l'anunci de més retallades pressupostàries, "Catalunya no es pot permetre creuar les línies vermelles que suposen un retrocés qualitatiu en l'educació, que és el millor instrument que tenim per superar l'actual crisi econòmica i social". I han {insistit} que les retallades suposen iniciar "un camí perillós de destrucció del sistema educatiu del país" i "poden ferir de mort l'ensenyament públic".
Sindicats i oposició, plegats
"Entre les retallades de la{consellera} Irene Rigau i el ministre José Ignacio Wert, {el que} estan fent és desmantellar l'ensenyament públic", ha assegurat la portaveu del sindicatUSTEC-{STE},Rosa Canyadell, una opinió que han compartitCCOOiUGT. "Creiem que l'escola és un bé col·lectiu", ha afegit Canyadell, que afirma que "retallar l'educació pública implica hipotecar el futur dels nostres nens i joves, així com més privatització i més desigualtats socials".
La protesta ha comptat amb la presència de líders dels partits de l'esquerra: hi havia el primer secretari delPSC,Pere Navarro, mentre queERCestava representada per {la seva portaveu}Anna Simói el diputatJoan Tardà, i el grup d'ICV-EUiA per la portaveu en el Parlament, Dolors Camats
Sobre l'augment de taxes universitàries, {tant} Simó com Camats han advertit que "dificultarà enormement" l'accés a la universitat de les classes mitjanes i treballadores, {cosa que} incrementarà "les desigualtats socials" i hi haurà una "universitat elitista".
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Baròmetre d’octubre Enquesta del CIS: El PSOE amplia a 15 punts el seu avantatge sobre el PP, que torna a retrocedir
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- UN ALTRE CONTRATEMPS Lewandowski també es lesiona i no jugarà el clàssic
- Presentació a Barcelona Feijóo planteja endurir els requisits per obtenir la nacionalitat espanyola
- Futbol El Barça oficialitza el seu acord amb Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic: horaris de venda
- Inundacions El Govern acusa Puigdemont de «mentir» sobre la gestió d’Illa del temporal a Catalunya
- «Amnistia política» Sánchez garanteix una reunió amb Puigdemont tot i que Junts tombi els Pressupostos