LA CERIMÒNIA

Quatre monges van netejar d'oli l'altar i el terra

Unes germanes netegen amb draps l’altar de la Sagrada Família.

Unes germanes netegen amb draps l’altar de la Sagrada Família. / TV3

1
Es llegeix en minuts

Les religioses van tenir la seva quota de participació en la cerimònia de consagració de la Sagrada Família. Ínfima, això sí. Després que el pontífex Benet XVI ungís l'altar amb el crisma i l'encensés, dos dels moments culminants del ritu, quatre monges van pujar a netejar amb draps l'oli de l'altar, una roca massissa de set tones i mitja procedent de l'Iran, i també el terra.

Notícies relacionades

A continuació, tres religioses més van procedir a vestir l'altar amb unes estovalles, canelobres i flors per a la celebració de l'eucaristia. Aquí va concloure el paper de les germanes en la cerimònia de consagració del temple ideat per Gaudí. Residual.

No obstant, en la seva homilia en la des d'ahir basílica de la Sagrada Família, Benet XVI va afirmar que «l'Església advoca per adequades mesures econòmiques i socials perquè la dona trobi a la llar -i aquí va fer una pausa- i a la feina la seva plena realització».