MILLORA DE LES COMUNICACIONS

L'AVE entre Figueres i París circularà abans de final d'any

El recorregut durarà unes tres hores i 45 minuts

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES

A mitjans del mes de desembre començarà a circular el primer Tren d'Alta Velocitat (AVE) entre Figueres i París, ha confirmat avui el president d'Adif, Antonio González Marín. Durant una visita d'obres, el president d'Adif ha anunciat la posada en funcionament del nou tren entre l'estació de Figueres-Vilafant i la de París, amb un recorregut que durarà unes 3 hores i 35 minuts, malgrat que no han volgut concretar la data fins a consensuar-la amb el Govern francès.

"La posada en marxa serà quan decideixin els governs d'Espanya i França, que són els competents i responsables per determinar conjuntament la posada en marxa d'aquesta explotació, que és un tram que gestionen i que correspon als dos estats", ha indicat el president d'Adif.

Mercaderies

En aquesta línia, González Marín també ha confirmat que abans de finals d'any podran circular els trens de mercaderies entre el port de Barcelona i França, aprofitant el carril d'amplada internacional que s'ha afegit a la via convencional. D'aquesta manera, el port de Barcelona serà el primer de l'Estat que estarà unit amb Europa per una via d'ample internacional.

El tram de l'AVE entre Figueres i la frontera francesa està a punt per a la circulació des del febrer de l'any passat, i l'estació Figueres-Vilafant, amb 12.598 metres quadrats útils i una inversió de 5,1 milions d'euros, està pràcticament acabada.

Estació provisional

El responsable d'Adif ha ratificat que l'estació serà provisional, i malgrat que no hi ha data per quan es començarà a construir l'estació definitiva, sí que s'ha explicat que serà al mateix terme municipal i molt a prop de l'actual.

Notícies relacionades

L'estació donarà servei a partir de finals d'aquest any a trens d'ample internacional procedents de la frontera francesa pel nord, i d'ample espanyol procedents de Barcelona i Girona pel sud.

Perquè així sigui, s'ha executat una plataforma que enllaça amb la variant de Figueres de la línia d'ample convencional Barcelona-Portbou i amb la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa. En la primera fase, l'estació comptarà amb tres vies d'amplada internacional i una d'amplada convencional.