TRIBUNALS
El fiscal sol·licita la imputació de les mullers de Millet i Montull
Les dues dones han estat al capdavant de societats que van cobrar del Palau
L'acusació ha demanat la declaració d'empresaris que van facturar milions

Marta Vallès, la dona de Millet.
La Fiscalia de Barcelona ha sol·licitat al jutge Juli Solaz, que investiga el saqueig del Palau de la Música, que citi a declarar en qualitat d’imputades Marta Vallès, la dona de l’expresident de l’entitat, Fèlix Millet, i Mercedes Mir, dona de Jordi Montull, mà dreta de l’anterior. Aquestes dues dones van ser administradores de les empreses a través de les quals els exdirectius del Palau van percebre fins a un milió a l’any per incentius amb l’argument de la seva bona gestió al capdavant de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música i de l’associació Orfeó Català.
Amb l’escrit presentat ahir al jutjat, la fiscalia pretén donar un impuls a la investigació sobre l’apropiació de milions d’euros de l’entitat cultural per a benefici personal de Millet i Montull, tot i que també hi està imputada pel desfalc la filla d’aquest, l’exdirectora financera del Palau, Gemma Montull. Les indagacions no han avançat davant la decisió del jutge d’esperar que Hisenda li entregués l’informe sobre els comptes de la institució musical i l’anàlisi dels documents incautats en el registre practicat pels Mossos el mes de juny passat. No obstant, aquest dictamen serà entregat per capítols i no estarà complet fins d’aquí un temps. Aquest panorama augmenta la necessitat que es reprenguin les declaracions judicials. I d’aquí ve la petició de la fiscalia, que s’uneix a d’altres efectuades dies enrere per les acusacions particulars.
Al gener, la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, a través dels seus advocats, va demanar al jutge que cités a declarar les dones de Millet i Montull. Ara s’ha unit a aquesta sol·licitud la fiscalia barcelonina que, a més, també ha reclamat l’interrogatori com a imputat de l’exsecretari de la fundació, Juan Segura, que, segons sembla, custodiava el llibre d’actes de les juntes de l’entitat. Aquest document no s’ha trobat i només hi ha una fotocòpia.
El fiscal també ha sol·licitat la declaració com a testimonis d’empleats del Palau de la Música. En la seva querella del mes de juny passat ja citava alguns treballadors, entre ells els que feien els reintegraments per finestreta a les entitats bancàries o els que estaven al departament de comptabilitat.
L’acusació pública pretén que declarin com a testimonis proveïdors del Palau i, sobretot, representants de les empreses que van facturar a l’entitat obres realitzades a la vivenda de Millet a l’Ametlla del Vallès, en una casa de Montull i en una de la seva filla. Altres societats van ser utilitzades davant Hisenda per justificar la sortida de diners. La fiscalia també pretén que els seus directius passin pel jutjat.
PROMOCIONS / El fiscal afegeix a la llista de testimonis els administradors de les empreses Letter Graphic i New Letter, que entre els anys 2007 i 2009 van facturar al Palau 982.583 euros per difusió de promocions imailing. Una altra empresa, Hispart, segons la investigació, va rebre 956.000 euros del 2004 al 2008. Aquesta firma, dedicada a la telecomunicació, està administrada per Juan Manuel Parra, que també gestiona Estereo Rent, una societat que ha organitzat diversos actes electorals de CiU i un del PSC, tot i que aquest últim partit assegura que no el va contractar directament. Els auditors han trobat una factura del 2004 girada al Palau de la Música sobre una pantalla gegant per un import de 336.000 euros. Aquesta va ser anul·lada i després se’n van fer d’altres. Una investigació inicial dels Mossos no va trobar irregularitats en aquestes tres empreses.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escalada Bany de masses per a Alberto Ginés anant cap a la final mundial
- Clàudia Pina hi posa l’art
- Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas després d’informar-ne Montoro
- L’exministre va rebre informació confidencial sobre la jutge del cas dels eros a Andalusia
- El correu de la cúpula d’Hisenda a l’exministre del PP mesos abans de la detenció de Rato