DESCOBRIMENT DE NOVES IRREGULARITATS
L'Orfeó Català busca actes de les juntes que han desaparegut
Els estatuts de la fundació no preveuen cobrar incentius
Millet i Montull deixen de manera definitiva els càrrecs a l'entitat cultural

Els Mossos carreguen en una furgoneta caixes amb documents el dia del registre del Palau, el juliol passat. /
Desaparegudes. No es troben enlloc, ara per ara. La nova direcció de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Musica està buscant des de fa setmanes algunes actes perdudes de les reunions de les juntes que es van celebrar en l’època que l’entitat cultural estava presidida per Fèlix Millet amb el suport de la seva mà dreta, Jordi Montull. Tots dos estan acusats per la fiscalia d’apropiació indeguda.
La preocupació dels actuals responsables de les institucions és evident, perquè aquests documents suposen la base legal de les decisions que es prenen en els òrgans de govern de qualsevol entitat. El que per ara s’ha comprovat és que aquests papers no es troben a les dependències de l’emblemàtic edifici modernista. «No se sap on són», van admetre persones pròximes al nou equip directiu.
Una de les qüestions que podrien resoldre aquestes actes, precisament, és la legalitat o no dels incentius econòmics en efectiu de fins a un milió d’euros anuals que van percebre Millet i Montull durant els últims anys sota l’argument de la seva dedicació professional al Palau, així com arran dels «èxits obtinguts durant la seva gestió», segons la carta de confessió remesa al jutjat que investiga el desviament de fons de l’entitat.
La confessió de Millet afegeix: «Encara que estem parlant de quantitats importants, crec que amb aquesta decisió de cobrar incentius com a complements salarials no vam trair l’esperit de l’estatut fundacional del Palau, que ja preveia la percepció d’incentius en cas d’obtenit resultats econòmics favorables». A aquesta declaració, l’acusat hi afegeix un certificat emès pel secretari de la fundació en què consta aquesta possibilitat estatutària per a directius.
ELS DUBTES / Malgrat això, el secretari que suposadament va confeccionar aquest document n’ha negat l’existència i als estatuts de la Fundació Orfeó Català, als quals ha tingut accés aquest diari, no es recull en cap article la possibilitat que els directius d’aquesta institució poguessin cobrar remuneracions extres en concepte d’incentius. Fonts jurídiques asseguren, així mateix, que plusos d’aquesta magnitud no són pas habituals en entitats sense ànim de lucre, com ho són les fundacions. En canvi, fonts de l’entorn de Millet van explicar que estan recopilant documents que validarien aquesta informació i que seran entregats al jutjat quan calgui. Una possibilitat és que el cobrament d’aquests plusos hagués quedat reflectit en l’acta de fundació de l’entitat o en actes de reunions posteriors. Tot i això, aquest punt no ha pogut ser comprovat pels actuals directius, perquè no s’han trobat a l’edifici aquests documents. Fonts coneixedores del funcionament del Palau van precisar que Millet prenia decisions que no passaven per les juntes de direcció.
Millet i Montull van presentar ahir la renúncia definitiva i formal –fins ara només era temporal– dels càrrecs que ocupaven tant en la Fundació com en l’Orfeó, l’associació propietària de l’edifici, i en el consorci on estan representades les administracions, segons fonts del despatx d’advocats de Pau Molins i Jordi Pina, que defensen els dos principals querellats en aquest cas.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió