SUCCESSOS
Adif denuncia el robatori de cable a l'AVE a Valladolid a dos dies de l'estrena
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) va denunciar ahir a Madrid el tall de 140 metres de cable d'electrificació --de coure-- de la catenària de la línia d'alta velocitat Madrid-Valladolid, que té prevista l'entrada en servei per demà, dissabte. El secretari d'Estat d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, va opinar que és "massa casualitat" que el robatori s'hagi produït "únicament 48 hores abans de la inauguració" de la línia.
Els desperfectes ocasionats pel tall, segons Foment, ja han estat reparats. El robatori es va produir ahir a la matinada, al quilòmetre 5,9 de la via, encara a Madrid, a l'altura de la M-40.
Morlán va cridar l'atenció sobre el fet que la quantitat de cable robat "no és gaire" i que, a més, "s'ha tallat de manera professional". "No crec que el robatori sigui pel negoci, sinó per una altra cosa", va postil.lar.
Notícies relacionadesI és que el coure s'ha convertit en un nou tresor per als delin- qüents que han trobat als trams de l'AVE en construcció un botí inacabable. Els robatoris de quilò- metres de catenària s'han succeït els últims mesos amb molta freqüència.
El motiu és que el preu d'aquest material s'ha multiplicat durant els últims anys. Les bandes el venen a cinc euros el quilo. Si el robatori es realitza abans de ser col.locat, quan està disposat en bobines de mitja tona, els beneficis poden ser de 10.000 euros. Això és el que va succeir al túnel del Cadí, on algunes persones en van robar al mes de novembre unes 18 tones.
- Canvi ferroviari Adif demana suspendre el trànsit nocturn d’alta velocitat entre Madrid i Barcelona per manteniment i Renfe suprimeix tres AVE
- Hackeig a l’Administració Hisenda investiga un possible ciberatac que comprometria dades en el seu poder
- L’INFORTUNI DEL PORTER ALEMANY Ter Stegen es lesiona, podria passar pel quiròfan i ser tornat al Barça
- FUTBOL Penal per al Reial Madrid: ja en porta gairebé el doble a favor que el Barça a la Lliga
- Novetats tecnològiques ¿Fita o estafa? Què és Moltbook, la misteriosa i viral xarxa social només per a agents d’IA que és un perill per a la ciberseguretat
