SEGON JUDICI A LLEIDA D'UN ACTIVISTA CONTRA ELS TRANSGÈNICS
La fiscal demana tres anys de presó per a un pagès
Josep Pàmies està acusat de lesionar un guàrdia civil en una protesta, fa 4 anys
L'activista antitransgènics Josep Pàmies s'enfronta a tres anys de presó i al pagament d'una indemnització de 22.500 euros, sol.licitats ahir per la fiscal del Jutjat Penal número 2 de Lleida, que el considera autor d'una agressió a un agent de la Guàrdia Civil el 2003. El militant d'Assemblea Pagesa, acusat d'un doble delicte d'atemptat a l'autoritat i de lesions, va negar ahir qualsevol implicació en els fets. El judici va congregar davant dels jutjats del Canyeret un centenar de simpatitzants ecologistes.
L'acusació particular va elevar la petició a quatre anys de presó i una indemnització de 56.000 euros, mentre que la defensa de Pàmies va reclamar la lliure absolució, al considerar que l'activista "està sent el boc expiatori" i que "se l'ha inculpat per ser una de les cares visibles del moviment antitransgènics", va dir el seu advocat, Jaume Asens.
Notícies relacionadesEl guàrdia civil afectat, Álvaro Jiménez Sacanell, va assegurar en la vista que Pàmies el va lesionar quan va entrar per la força a la seu de la Subdelegació del Govern, després d'haver participat en una manifestació contra una varietat de blat de moro genèticament modificat. Jiménez va afirmar que el pagès el va agafar pel braç. Com a resultat, l'agent va patir una distensió al canell de la mà dreta que va acabar en una sinovitis de la qual va haver de ser operat. Va estar 329 dies de baixa per malaltia.
Pàmies va negar qualsevol contacte físic amb l'agent i dos pèrits de la defensa van qüestionar l'origen i l'antiguitat de la lesió.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
