ANUNCIS ALS PRINCIPALS MITJANS
Zara es disculpa davant els jueus ultraortodoxos pel 'pecat' de barrejar lli i cotó en una peça
L'empresa espanyola Zara, una de les més populars a Israel, s'ha disculpat davant la comunitat ultraortodoxa jueva per haver incorregut en el que aquesta considera un greu pecat, com és barrejar cotó i lli en una mateixa peça.
L'empresa espanyola ha publicat diversos anuncis en els principals mitjans ultraortodoxos jueus en què informa la comunitat que ha estat venent un vestit per a homes en què hi ha un tipus de tela conegut com ash'tanz,informa el diariMaariv.
Aquesta mescla, de lli amb cotó, està terminantment prohibida pel judaisme, perquè és considerada un híbrid contra natura.
"L'empresa Zara lamenta l'error i assegura als seus clients a Israel, i en particular als ortodoxos, que farà tot el que estigui en la seva mà perquè no es repeteixi el cas", manifesten els anuncis.
Promesa de compensació
La mescla prohibida es va produir en les línies de producció i Zara s'ha compromès per això a pagar als clients l'anomenadaRevisió del sh'tanz,una pràctica comuna de molts ortodoxos abans de vestir una roba nova, en particular la d'importació.
L'origen de la prohibició d'aquesta mixtura en tèxtils es desconeix, però grans rabins han explicat que es deu al fet que que cau en la qualificació de "roba híbrida".
Notícies relacionadesLes autoritats religioses han afegit que de la mateixa forma que la llei jueva prohibeix l'acoblament entre animals de diferent raça i fins i tot crear noves espècies de fruites, la mateixa disposició ha de ser aplicada per a plantes.
Zara, que va entrar en el mercat israelià el 1997, és avui la principal cadena de roba a Israel, amb 15 botigues, uns 900 treballadors i un volum anual de vendes de 340 milions de dòlars (més de 250 milions d'euros).
- La gran oportunitat L’hora de Rashford
- partit trampa per als blancs El Reial Madrid aterra a Son Moix pensant en el Bayern
- Centre d’alt rendiment Bagà acollirà el futur CAR en altura de Catalunya
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol obre la seva trilogia de sortides contra el poderós Betis
- EL PARTIT DEL METROPOLITANO Triple ració d’Atlètic-Barça
