JUSTÍCIA

Compte intensificarà la lluita contra els delictes urbanístics

La cap de la fiscalia catalana reforçarà el servei dedicat al medi ambient

El fiscal general de l'Estat admet que cal una plantilla molt més estable

2
Es llegeix en minuts
J. G. ALBALAT / BARCELONA

Teresa Compte va prendre ahir possessió del càrrec com a màxima responsable de la Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya amb un discurs progressista, d'acord amb el seu tarannà, i es va comprometre a combatre "amb la màxima energia" els delictes urbanístics i contra el medi. La fiscal en cap va explicar que "són molts els senyals de la progressiva destrucció del territori" i que s'ha de respondre "amb eficàcia a les agressions contra el que és patrimoni de tothom i garantia de la nostra supervivència".

Compte, la primera dona al capdavant de la fiscalia catalana, va prendre possessió en un acte al qual va assistir el fiscal general de l'Estat, Cándido Conde-Pumpido, el seu gran valedor, com va quedar reflectit en el seu discurs. També van ser-hi la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Maria Eugènia Alegret, i els consellers de Justícia, Montserrat Tura, i Interior, Joan Saura, entre altres autoritats.

La nova fiscal en cap va recordar que la plaça de Barcelona és la més nombrosa d'Espanya i ha estat pionera en matèries que després s'han estès, com ara les especialitzacions en violència domèstica i seguretat viària. Va alertar que han aparegut noves formes de delinqüència i va anunciar que impulsarà la coordinació amb la policia i la cooperació amb organismes internacionals. "És una fiscalia que funciona", va insistir, i va assegurar que continuarà "la línia" dels seus predecessors per garantir "l'alt nivell" assolit, actuant amb "sensatesa i imparcialitat".

EXCESSIVA MOBILITAT

Compte no es va estar de plantejar al fiscal general un problema urgent i demanar-li un esforç per assegurar la permanència a Catalunya dels fiscals destinats a la comunitat. En aquest sentit, Conde-

Notícies relacionades

Pumpido va admetre la necessitat de dotar la fiscalia catalana d'una "plantilla més estable, que posi fi a la precarietat i la desinversió intel.lectual i econòmica derivada de la imparable successió de substitucions, degudes a l'elevat nombre de places desertes i la gran mobilitat dels membres".

La nova fiscal en cap també va retre un homenatge a les dones que abans que ella han ocupat càrrecs de responsabilitat "compaginant sacrifici, feina i l'atenció dels seus éssers estimats". I també a les dones que "posposen els seus projectes vitals perquè no troben encara l'acollida personal i social que els temps actuals reclamen". Ara mateix la cúpula judicial catalana és dirigida per dones.