TRÀNSIT

Quatre joves moren a Badajoz al caure el seu vehicle a una sèquia

Els morts volien esquivar els controls de les vies convencionals

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / MADRID

Quatre joves amb edats compreses entre els 17 i els 19 anys van morir ahir al matí i un altre va resultar ferit al caure el cotxe en què viatjaven a una sèquia a la localitat de Guadiana (Badajoz). Malgrat que les causes del sinistre encara no estan clares, la Guàrdia Civil sospita que la velocitat hauria pogut ser el factor desencadenant. La carretera per on circulaven els joves --que tornaven a casa després d'una nit de gresca-- és una pista que acostuma a ser utilitzada pels conductors que volen esquivar els controls d'alcoholèmia que hi ha a les vies convencionals.

Els quatre morts, veïns del municipi de Puebla de la Calzada y Montijo (Badajoz), van morir a l'acte. Segons els bombers, cap duia cordat el cinturó de seguretat. El cinquè ocupant, que anava als seients del darrere, va ser ingressat a l'hospital amb fractura de braç. Els metges creuen que serà donat d'alta d'aquí a no gaires dies.

A MOLLET DEL VALLÈS

Hores abans, a Catalunya, María Dolores G. G., de 36 anys, va morir a la C-17, a l'altura de Mollet del Vallès (Vallès Oriental), després de sortir de la via el vehicle en què viatjava. Tot i que els agents no han determinat les causes de l'accident, aquesta classe de sinistres gairebé sempre estan motivats per la velocitat excessiva.

Notícies relacionades

Des que es va posar en marxa el dispositiu de cara a les festes, divendres passat, un total de 12 persones han mort a les carreteres de tot Espanya, segons l'estadística facilitada per la Direcció General de Trànsit (DGT). La circulació va ser ahir complicada a causa de l'èxode nadalenc i el mal temps. Una vegada més, la ciutat que en va sortir més malparada va ser Madrid, amb les sortides congestionades, especialment a les autovies en direcció a la Corunya i Extremadura.

La neu i les plaques de gel van afectar, especialment, les províncies de Terol i Granada, en les quals va ser necessari circular amb cadenes pels ports de Valdelinares i La Mora, respectivament.