EL QUART PODER
El gran aliat mediàtic de Macri
El president argentí té com a principal suport entre els mitjans de comunicació el diari "Clarín", una poderosa empresa que s'ha fet amb el control d'operadores de cable, d'internet i d'emissores de ràdio

zentauroepp31267255 diario argentino clarin con las elecciones catalanas en por171223164346
Així com Michel Temer va tenir al Brasil el suport de la cadena O Globo per expulsar del poder la llavors presidenta Dilma Rousseff -i ara la necessita per mantenir-se malgrat la seva impopularitat- Mauricio Macri compta des del seu ascens a la presidència i al llarg d'aquests dos anys de gestió amb un aliat mediàtic clau: el Grup Clarín.
A l'Argentina sol dir-se que cap Govern suporta set portades negatives i successives del diari de més circulació, propietari a més de la principal operadora de cable i internet (Cablevisión), i el canal televisió i la ràdio més influents, entre altres negocis diversificats fora dels mitjans.
El kirchnerisme va tenir la seva lluna de mel amb l'empori i, després d'atorgar-li beneficis, el va convertir en el principal dimoni de la política. No va poder derrotar-lo. Clarín va impulsar les principals denúncies de corrupció i va alçar la bandera de la llibertat de premsa.
Milionària fusió
Notícies relacionadesL'actual Govern de centre dreta acaba de donar una bona notícia a Clarín a l'aprovar la milionària fusió entre Cablevisión, la seva operadora de cable, i Telecom, cosa que li permetrà tenir el 42% de la telefonia fixa, el 34% de la telefonia mòbil, el 56% de les connexions a Internet per banda ampla fixa, el 35% de connectivitat mòbil i el 40% de tv paga.
El macrisme té una molt bona relació amb altres diaris i portals formadors d'opinió. Els mitjans que se li oposen (el diari 'Página 12', el canal C5N) han començat a tenir serioses dificultats de diferent ordre.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar