Estrena aquest dilluns, dia 30

‘Bojos per Molière’: la història de sis alumnes d’un Institut del Teatre no marcat per l’escàndol

La nova sèrie juvenil de TV-3, del creador de ‘Merlí’, segueix les vivències d’uns aspirants a actors a la Barcelona de finals dels anys noranta

‘Bojos per Molière’: la història de sis alumnes d’un Institut del Teatre no marcat per l’escàndol
4
Es llegeix en minuts
Inés Álvarez
Inés Álvarez

Periodista

Especialista en programes de televisió i sèries

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Si abans van ser uns joves alumnes de Filosofia els que van constituir l’univers de la sèrie ‘Merlí’ i van enamorar el públic juvenil (i no tant) de TV-3, el seu creador, Héctor Lozano, ha volgut tornar a furgar en les seves experiències personals per explicar ara la història de sis joves que inicien els seus estudis a l’Institut del Teatre de Barcelona a finals dels anys noranta. El Ferran (Albert Salazar), la Kàtia (Elisabet Casanovas), l’Eloi (Ferran Rull), el Rem (Alejandro Bordanove), la Júlia (Martina Roura) i el Víctor (Marc Balaguer) són aquests nois que, guiats per la seva passió pel teatre, es trobaran al seu camí les dificultats que implica complir el seu somni, així com relacions d’amor i amistat entre els seus companys. I això és el que mostrarà, al llarg dels seus vuit capítols, la sèrie ‘Bojos per Molière’, que TV-3 estrena aquest dilluns, dia 30, a les 22.05 hores, amb doble episodi.

No obstant, malgrat que el seu creador és el mateix que el de ‘Merlí’, que amb aquesta producció s’estrena, a més, com a director, Lozano recorda que són dos productes molt diferents. «Sé que és inevitable que es facin comparacions, però ‘Merlí’, que va anar molt bé, és una cosa i aquesta és una altra», diu Lozano. Per començar, a més del tipus d’estudis, que marquen un perfil molt determinat dels seus alumnes, joves que somien ser actors o directors de teatre, l’època en què es desenvolupa, entre el setembre del 1997 i el juny del 1998, amb una Barcelona postolímpica on encara no existia el WhatsApp ni les xarxes socials i s’utilitzava el telèfon fix i s’escrivien cartes, els joves protagonistes es comunicaran d’una manera molt diferent de l’actual.

L’origen de la història

«Quan se’m va ocórrer escriure ‘Bojos per Molière’ feia temps que reflexionava sobre el meu pas per l’Institut del Teatre de Barcelona», relata Héctor Lozano, que va cursar al centre la carrera de Direcció Escènica i Dramatúrgia en aquella època. «Gràcies a la formació que vaig rebre em vaig acabar convertint en guionista de televisió», prossegueix. «El teatre i els guions tenen en comú l’essència d’uns personatges que interaccionen entre si. Per a mi, unir el llenguatge teatral i televisiu en una sèrie és un repte», assegura.

«‘Bojos per Molière’ va d’uns joves que tenen ganes d’aprendre, de formar-se, d’esforçar-se. Saben que amb esforç potser podran aconseguir una cosa tan complicada com viure del teatre. Aquesta sèrie va dedicada a la gent de totes les èpoques que s’ha esforçat per alguna cosa. Crec que el valor de la formació és molt important», insisteix Lozano. I aquest aspecte va marcar l’elecció dels actors. «Per a mi era molt important que tinguessin formació teatral, que sabessin el que és trepitjar un escenari», remarca. «És una història senzilla i pròxima i el teleespectador s’hi pot identificar. I té un tret distintiu diferent: el teatre», conclou. 

L’escàndol per abusos sexuals

Notícies relacionades

Lozano ha eludit fer qualsevol al·lusió a l’escàndol per les denúncies d’abusos sexuals a alguns professors que va viure el centre dues dècades més tard. «Jo no volia fer la història dels abusos, sinó continuar aquesta història més personal, perquè per a mi l’Institut del Teatre és molt més del que hi hagi pogut passar, ja que vaig tenir professors boníssims i molts actors que coneixem han passat per allà», explica. «Si fes una picada d’ullet, semblaria que volgués fer humor i en un tema com aquest...», afegeix el creador, que confessa que se sent més identificat amb el personatge de l’Eloi. «Tot i que no és la meva història. La meva família no era així», aclareix, alhora que explica que la sèrie pot connectar amb diversos públics. «Tant amb el juvenil com amb un de més madur que hagi viscut aquella època», afirma. «Tot i que a veure què passa; això és incalculable», admet, en al·lusió a la difícil tasca d’agradar. «La fórmula que sempre funciona és impossible», afegeix.  

A més dels personatges principals, l’univers d’aquesta producció de Veranda TV i Mediawan Rights es completa amb la resta d’alumnes, professors i família dels nois. Entre ells, Pere Arquillué, que interpreta un famós actor, pare del Ferran, i Jordi Martínez, el director d’una companyia teatral, però, també, Carme Pla, Jordi Vidal, Guillem Balart, Sandra Monclús, Rosa Gàmiz, Pau Escobar, Quimet Pla, Albert Ribalta, Rosa Renom, Lluís Altés, Boris Ruiz, David Bagès i David Selvas, entre d’altres.

Programes a la carta sobre teatre

Amb motiu de l’estrena de ‘Bojos per Molière’, el TV3 a la carta proposa una nova col·lecció, ‘Bojos pel teatre’, amb títols que expliquen què hi ha darrere d’una obra de teatre i com és el dia a dia dels actors, entre altres coses. Aquests són els programes de TV-3 ja emesos que es poden trobar al catàleg permanent de la cadena; ‘El llop’, d’Àngel Llàcer; ‘Teatral’, amb Pere Arquillué; ‘Òpera prima’, de Pol Izquierdo; ‘Incidents’, d’Andreu Buenafuente... , així com la comèdia de Joel Joan ‘El crac’.  


Temes:

TV-3