Gairebé 900.000 euros de pressupost

Santa Coloma inicia les obres de renaturalització del passeig del Besòs

Es preveu durant un any i mig l’increment d’espais verds, la millora de paviments i la instal·lació del nou mobiliari

Santa Coloma inicia les obres de renaturalització del passeig del Besòs

Laura Guerrero

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les obres de naturalització del passeig del riu Besòs a Santa Coloma de Gramenet, des del pont de la B-20 de l’avinguda Pallaresa fins a l’altura del polígon industrial Bosc Llarg, van començar aquest 10 d’octubre i està previst que durin un any i mig.

Les principals actuacions a fer, amb un pressupost de 886.957 € a càrrec de les arques municipals i els fons europeus Next Generation, són la naturalització del recorregut amb l’increment de parterres, arbratge i espais verds; la millora dels paviments per consolidar un itinerari més segur, i la instal·lació de nou mobiliari urbà en un tram de 2 km.

A més, està prevista la reducció de dos a un carril de circulació en sentit Sant Adrià del tram entre l’avinguda Anselm de Riu i l’avinguda Pallaresa, i el tancament del passeig al costat del mur del riu en el tram d’obres. Es deixarà un camí provisional per a vianants al costat muntanya de l’obra, assegura el consistori.

Retirada d’arbres en mal estat

Del total de 119 arbres que hi ha en l’actualitat al passeig, se’n retiraran 48 que estan en mal estat, amb branques trencades i arrels podrides, i se substituiran per nous arbres de diverses espècies més ben adaptades a les condicions urbanes. En total, quan finalitzi l’actuació el passeig en conjunt passarà de tenir 119 arbres a 213, amb 174 noves plantacions.

D’altra banda, l’Ajuntament destaca també la creació de nous parterres enjardinats per un total de 1.900 metres quadrats. Part de la zona actualment ocupada per paviment o herba es plantarà amb espècies arbustives, augmentant la biodiversitat de la zona.

Notícies relacionades

En el tram superior ocupat actualment per herba es plantaran pins, alzines i 1.450 unitats d’arbustos i herbàcies autòctons. En el tram que està actualment pavimentat es plantaran més de 4.000 arbustos ornamentals de diverses espècies i 18.000 unitats d’heura, convertint 1.900m² de paviment en parterre verd.

Llegeix totes les notícies de Santa Coloma a EL PERIÓDICO Santa Coloma

Temes:

Santa Coloma