Serveis bàsics

Nou cablatge i una línia soterrada: el compromís per solucionar els talls de llum a Santa Coloma

  • L’ajuntament i Endesa es van reunir la setmana passada per posar remeis a curt i llarg termini

  • Les primeres reparacions es preveu que finalitzin aquest mateix cap de setmana

Nou cablatge i una línia soterrada: el compromís per solucionar els talls de llum a Santa Coloma

Ayuntamiento de Santa Coloma

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) ha tornat a ser reclamat a Endesa solucions als talls de llum en diferents punts de la ciutat, especialment en zones com Singuerlín o les Oliveres.

El consistori colomenc ha insistit en les seves reclamacions en un comunicat publicat després de reunir-se amb responsables d’Endesa dijous passat, 15 de setembre. Els districtes 2 i 3 del municipi es veuen afectats per aquests talls puntuals des de la tempesta que va assolar la zona de Barcelona el passat 21 d’agost i que va provocar despreniments en un tram de la línia elèctrica de la ciutat.

Des d’aleshores, «els talls de subministrament s’han continuat succeint amb certa freqüència, provocant a la ciutadania desperfectes als seus electrodomèstics o pèrdues considerables a conseqüència de la falta de conservació refrigerada d’alguns aliments», assevera el consistori en el comunicat.

Des d’Endesa expliquen que, a l’haver-hi més d’un punt afectat, la reparació s’ha prolongat perquè han hagut de localitzar-se primer els danys en les diferents parts de la xarxa. Des de la companyia ja comentaven fa una setmana que el «problema» és que fins aleshores els talls s’havien tractat «de manera individualitzada», però que, des del que es va produir el passat 12 de setembre, «es treballa en mode Pla d’Acció» enfocat a la tempesta del 21 d’agost com a punt de partida.

Així, fonts de la distribuïdora elèctrica comenten que, al llarg de la setmana passada i d’aquesta, s’ha fet una «revisió integral» de la línia afectada.

Una segona connexió

Per la seva banda, l’ajuntament colomenc assenyala que ha demanat el soterrament d’aquesta xarxa, tot i que des d’Endesa remarquen que «tècnicament no es pot soterrar aquesta línia». Per ara, aquesta setmana han començat alguns treballs, com el recanvi de tots els connectors de la xarxa elèctrica afectada i la substitució de mig quilòmetre de cablatge del tram aeri. Unes reparacions que des de la subministradora preveuen que finalitzaran aquest mateix cap de setmana.

Mentre duren aquests treballs, «s’estan instal·lant grups electrògens per donar alimentació elèctrica als clients i que no percebin la interrupció del servei» mentre s’estenen les reparacions, assenyalen des d’Endesa.

Des del consistori incideixen que, per a principis del 2023, es programarà també instal·lar una segona connexió amb el centre de transformació elèctrica del carrer Còrdova –el que va quedar afectat després de la tempesta– per millorar la xarxa de mitjana tensió, tot i que més que per a principis d’any, des d’Endesa diuen que aquesta obra es preveu que es porti a terme durant «el primer semestre del 2023».

La idea, coincideixen tant des de l’ajuntament com des de la subministradora elèctrica és disposar de dues alimentacions i, en cas d’avaria, poder permutar-les i que els veïns de la zona no es vegin afectats en cas d’un tall en el subministrament.

Compensacions econòmiques

Compensacions econòmiquesAixí mateix, des de l’ajuntament s’han sol·licitat mecanismes de compensació per a les persones afectades per les incidències en el subministrament. Tal com està reglat, de manera automàtica, les persones abonades afectades pels talls continus rebran una compensació per falta de subministrament a les seves factures a inicis de l’any vinent.

Respecte als danys en aparells electrònics o les pèrdues d’aliments refrigerats, Endesa va comunicar en la reunió que hauran de canalitzar-se a través d’una reclamació.

En aquest sentit, l’ajuntament «va exigir un contacte directe amb el departament corresponent de la companyia per gestionar aquestes reclamacions que la ciutadania hagi pogut realitzar mitjançant l’OIAC o l’OMIC municipals».

Notícies relacionades

Així, el consistori comenta en el comunicat que «es queda a l’espera que aquesta setmana es pugui disposar d’un canal específic per abordar aquestes reclamacions». Al seu torn, des d’Endesa asseveren que estan» a l’espera d’un contacte per canalitzar aquestes reclamacions.

Llegeix totes les notícies de Santa Coloma a EL PERIÓDICO Santa Coloma