Cultura
Els alumnes de l’Institut del Teatre presenten ‘La Commedia dell’Arte’ al Sagarra de Santa Coloma
L’alumnat realitza un treball intens entorn de la tècnica del comediant que cristal·litza en espectacles que es presenten públicament

sagarra
El 22 d’abril, de 18 a 21 hores, els alumnes de segon d’interpretació de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) presentaran la Pràctica Actoral 2 del curs 2021-2022 al Teatre Sagarra de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès), en la qual presentaran La Commedia dell’Arte.
La Pràctica Actoral 2 s’emmarca dins del Projecte Màscara del segon curs d’interpretació. Durant 9 setmanes, l’alumnat realitza un treball intens entorn de la tècnica del comediant i l’univers de la ‘Commedia dell’Arte’ que cristal·litza en espectacles que es presenten públicament.
La Commedia dell’Arte és un espectacle coral de diversió i festa amb un esperit carnavalesc en el qual molts dels personatges van emmascarats, però, tot i que les escenes són improvisades, sempre hi ha uns personatges fixos que representen diferents classes socials.
Tres muntatges
Els tres muntatges que es veuran al Sagarra són: Comedian Raphsody(sala Miquelet), un viatge amb autocar poc tradicional, un retrobament familiar, un triangle amorós per resoldre, un gran secret. ¡Quanta decadència! (sala Gran), amb «estúpids ‘machirulos’», un hoteler arruïnat, un especulador representant d’un fons d’inversió qatariana, una nena ‘hippy’, dos fills i les seves mares a la recerca del pare mai conegut, una criada feminista i un criat despistat, una becària intel·ligent, un vell octogenari que vol arribar a l’alcaldia... Tot això en una Venècia que, per a alguns, viu el seu pitjor moment de la història i, per a d’altres, un moment meravellós. Per últim, La pell fina (sala Miquelet), un espectacle de creació seguint la tècnica i l’estil de la ‘Commedia dell’Arte’. Un joc atrevit que va de l’absurd a la befa i en el qual la intolerància en totes les seves formes s’enfronta a la fortuna i a l’amor mostrant les grans contradiccions humanes.
Des de l’Ajuntament de Santa Coloma recorden que l’entrada per a les representacions és lliure fins a completar l’aforament, però que es requereix reserva prèvia a teatresagarra.koobin.cat.
Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Amagatalls d’artistes El punt més perfecte de la Torre d’Oristà, segons la gran promesa del folk Ferran Orriols
- Ruta Retorn a la infantesa
- Cata Mayor La gran cuina viatja en carro (de plata)
- Experiències en altura Els millors terrats de BCN per a les tardes d’estiu
- Excursió estival Platges, rius i pobles amb encant