Col·lectius vulnerables
Santa Coloma de Gramenet sumarà 31 pisos de lloguer social fins a final d’any
S’ampliarà el parc de vivenda social amb la reconversió de locals municipals i l’adquisició de nou vivendes mitjançant el tempteig i retracte

L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) ha anunciat que, fins a finals d’any, sumarà 31 pisos de lloguer assequible al seu parc de vivenda social, que es destinaran a col·lectius vulnerables, especialment joves, famílies monoparentals, avis i víctimes de violència masclista.
Tal com ha informat el consistori, l’ampliació del parc de vivenda social serà possible gràcies a programes de reconversió de locals municipals –14–, així com l’adquisició de nou vivendes més mitjançant tempteig i retracte i el conveni de cessió amb la Sareb, que permetrà disposar de vuit pisos més.
L’objectiu és, segons l’alcaldessa Núria Parlon, «donar resposta a les necessitats de la ciutadania en matèria de vivenda social», així com «acompanyar les famílies que estan en risc de perdre la seva vivenda».
Pla Local de Vivenda
Totes aquestes actuacions s’emmarquen en el Pla local de Vivenda i han de permetre oferir una solució habitacional a més de 80 famílies del municipi, mentre que una cinquantena que estan en risc de desnonament veuran regularitzada la seva situació amb un lloguer social gràcies al conveni amb la Sareb.
La inversió associada al pla supera els 20 milions d’euros de recursos propis, als quals se sumen 90 milions d’euros més fruit d’aliances amb diferents administracions.
Més notícies de Santa Coloma en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se