Dones i joves

L’AMB incorpora al servei de parades a demanda les línies N-6 i N-8 de Nitbus a Santa Coloma

  • Aquest sistema permet que els usuaris baixin en un punt intermedi del recorregut per haver de caminar menys temps sols

  • Fins ara, la que ha rebut més demandes de parada intermèdia és la línia N-1, amb una mitjana d’entre 20 i 25 demandes al mes

Usuaris del Nitbus pugen a un vehicle a la plaça de Catalunya.

Usuaris del Nitbus pugen a un vehicle a la plaça de Catalunya. / ÁLVARO MONGE

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha ampliat el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus en determinats trams de les línies N-6 i N-8, que circulen pel municipi de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès). Concretament, cobreixen els barris de Singuerlin, Can Franquesa i les Oliveres.

Al sol·licitar aquest tipus de parada, els usuaris podran aproximar-se el màxim possible a la seva destinació i, així, han de caminar menys temps sols. Amb aquestes dues noves línies, ja són 9 les línies de Nitbus, el bus nocturn de la metròpolis de Barcelona, que disposen del servei de descàrrega a demanda.

«La mesura està pensada especialment per a dones i joves que utilitzen l’autobús de nit i que tenen la parada lluny de les seves llars. Pensada en perspectiva de gènere, aquesta iniciativa ens ajuda molt a millorar la seguretat a la nostra ciutat», explica l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon. Per la seva part, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, contextualitza aquest tipus de servei per promoure «una mobilitat més segura i equitativa», un dels objectius del Pla metropolità de mobilitat urbana de l’AMB (PMMU 2019 a 2024).

En la línia de Nitbus N-6, els trams que s’incorporen al servei metropolità són: entre les parades del carrer Balears i el final de línia, a les Oliveres. És a dir, al carrer Balears, l’avinguda Santiago Rusiñol, el carrer Anselm de Riu i la carretera Font de l’Enzina. En la línia de Nitbus N-8, el servei és entre les parades del carrer Balears i el final de línia, a Can Franquesa (en els dos sentits). És a dir, al carrer Balears, l’avinguda Santiago Rusiñol i els carrers Anselm de Riu, Còrdova, Menorca, Milton i Cervantes.

Funcionament del sistema

El sistema de funcionament de les parades intermèdies a demanda del Nitbus requereix avisar el conductor del lloc aproximat on es vol fer la parada (quan no sigui una parada programada en la línia nocturna), sempre dins de la ruta oficial de la línia, perquè pugui decidir el lloc més segur per aturar-se.

Per assegurar que es porti a terme en llocs amb unes condicions mínimes de seguretat per als usuaris, la baixada a demanda fora de parades oficials es fa per la porta davantera, i en trams urbans on el vehicle pugui parar apropat a la vorera o sobre passos per als vianants (o just abans de la línia de parada de vehicles prèvia a l’encreuament d’un pas de vianants amb el semàfor en vermell).

L’inici del servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus es remunta a fa tres anys, quan l’AMB va iniciar una prova pilot en les línies N-1 i N-9, el passeig de la Zona Franca de Barcelona i a Tiana. Posteriorment, el març d’aquest any, 2021, l’Àrea Metropolitana va ampliar el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus i el va incorporar a les línies N-13, N-14, N1-6, N-17 i N-18, que connecten Sant Boi de Llobregat i el Prat de Llobregat (Baix Llobregat) amb Barcelona.

Notícies relacionades

Fins ara, la que ha rebut més demandes de parada intermèdia és la línia N-1, amb una mitjana d’entre 20 i 25 demandes al mes.

Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO