CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA
Santa Coloma s'adhereix a la convocatòria Emergència Feminista per il·luminar la nit amb llum violeta
La manifestació nocturna es durà a terme de manera conjunta, a nivell estatal, la nit del pròxim divendres 20

csm manifavioleta aa2722e4b6
La nit del pròxim divendres 20 de setembre, milers de dones estan cridades a omplir els carrers de tot el país per declarar l’Emergència Feminista a Espanya, convocada per desenes de col·lectius davant l’estiu negre del 2019 quant a la violència de gènere.
A Santa Coloma de Gramenet, la Manifestació Nocturna del 20-S sortirà a les 20.30h de la plaça del Rellotge i acabarà a la plaça de la Vila, moment en què es llegirà el manifest unitari. La convocatòria és oberta i mixta, ja que es tracta d’una manifestació feminista oberta a tot aquell que desitgi participar per reclamar el dret de les dones a una vida lliure de violència. Perquè, tal com s’assenyala en el comunicat: «No es pot continuar normalitzant aquesta situació, no es pot continuar condemnant les dones a conviure amb el terrorisme masclista».
Està previst que sigui una manifestació silenciosa amb l’acompanyament de tambors, i el punt final serà una ‘performance’ per no oblidar totes les dones assassinades des de principis d’any.
Una iniciativa alacantina
La convocatòria, a la qual s’han unit desenes de col·lectius així com els sindicats i algun partit polític, va sortir de la Plataforma Feminista d’Alacant, que fa unes setmanes va emetre un comunicat en què assegurava que «ens trobem en una situació emergència», ja que al juliol hi va haver un assassinat de dones cada dos dies. «Això ja no és un avís, declarem l’emergència feminista», explicaven.
El 20 de setembre les dones sortiran al carrer (a gairebé totes les localitats de l’Estat s’està organitzant aquesta marxa violeta) per clamar amb totes les forces per una societat sense violència masclista. «Perquè volem que el carrer i la nit també siguin nostres. Volem sortir i que no ens violin o matin», diu el manifest.
Taller per elaborar els llums
Per poder elaborar els llums violetes per a la mobilització del 20-S, s’ha convocat un taller per a aquest dimarts 17 de setembre a Santa Coloma.
Notícies relacionadesEl taller tindrà lloc a les 18 hores, a la plaça de la Vila. Qui no pugui assistir al taller pot portar una llanterna o frontal el dia de la manifestació i des de l’organització es facilitarà el material per poder transformar-la en llum violeta.
Més notícies de Santa Coloma
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Les batalles del Madrid Florentino declara la guerra a tothom
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- TELEVISIÓ I MAS Sandra Barneda
- Querella del PSOE El Suprem nega delicte d’odi a Abascal per proposar penjar Sánchez
- Nit del 21 de setembre La Baixada de l'Àliga, l'acte més multitudinari de les festes de Santa Tecla de Tarragona: horari, recorregut i talls
- El memorial als afusellats del Camp de la Bota arriba amb vuit anys de retard
- La discoteca Pacha es reinventa amb la mítica marca eivissenca Ku
- El cine espanyol pren Sant Sebastià
- Els nous ‘TN’