Previsió meteorològica
¿Quin temps farà per Sant Jordi a Catalunya?
DIRECTE | Últimes notícies de Sant Jordi 2023
¿Plourà per Sant Jordi a Barcelona?

Després de la pèssima experiència de l’any passat, amb una tempesta de calamarsa que va arruïnar la festa en enclavaments com Barcelona, molts catalans es pregunten per la previsió per a Sant Jordi 2023. Els models de previsió meteorològica a mitjà termini han estat poc clars fins ara, però ara sembla definir-se què passarà.
La gran novetat es produirà la jornada prèvia a la Diada, el dissabte 22 d’abril. Aquell dia s’espera l’arribada d’un front que creuarà Catalunya d’oest a est i que portarà inestabilitat a bona part del territori. La nuvolositat creixerà notablement i pel vespre causarà precipitacions a les comarques del nord. No es descarta algun episodi aïllat de pluges en altres zones. Les temperatures baixaran de manera destacada.
El diumenge 23, el dia del llibre i la rosa, els models predictius vaticinen que quedarà una bossa d’aire fred en altura. Com a conseqüència, tot i que el dia arrencarà tranquil, és possible que es repeteixin les pluges al nord i el nord-est de Catalunya. És molt poc probable que les precipitacions arribin a Barcelona. Les temperatures es recuperaran i rondaran els 20 graus.
Dissabte creuarà un front que portarà precipitació feble a molts punts del país, sobretot al Pirineu i al Prepirineu. A més, farà baixar la temperatura lleugerament. pic.twitter.com/m3IuUqYBPn
— Meteocat (@meteocat) 19 de abril de 2023
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'