Sinistre
Un incendi a Sant Boi provoca una columna de fum visible des de tot el Baix Llobregat
El foc s’ha declarat en una empresa de pneumàtics, en un moment en què no hi havia cap treballador a l’interior
Els Bombers de la Generalitat han donat per estabilitzat l’incendi en una indústria de Sant Boi de Llobregat (Barcelona) que no ha causat ferits, però ha obligat a recomanar el confinament de manera preventiva als barris més pròxims a la fàbrica de pneumàtics del municipi i els de Cornellà, així com a evacuar els treballadors de les empreses pròximes.
Fins a 20 dotacions han acudit fins a la nau situada al carrer de la Riera Roja, al polígon industrial Fonollar, des de les 16.26 hores. L’incendi ha sigut estabilitzat a les sis de la tarda, una hora i mitja després. Així mateix, els bombers compten amb el suport d’efectius de Bombers de Barcelona, amb diverses unitats com vehicles d’autoescala, la Unitat de Col·lapses Estructurals o la Unitat de Riscos Tecnològics.
També, diverses dotacions del cos dels Mossos d’Esquadra han restringit l’entrada i tallat les carreteres afectades de l’incendi al municipi.
El foc ha originat una densa columna de fum visible des de moltes poblacions del Baix Llobregat, fins i tot des de l’aeroport del Prat.
Recomanació de confinament
Segons han informat a Efe fonts dels Bombers de la Generalitat, la recomanació de confinament preventiu dels barris més pròxims a aquesta indústria dedicada al reciclatge de material de cautxú s’ha fet sobretot dirigit a les persones més afectades per la fumarada i si tenien problemes respiratoris. La densitat de la gran columna de fum negre que ha provocat la crema de pneumàtics ha baixat ja de densitat.
Així mateix, s’ha recomanat als ciutadans no acostar-se a la zona de l’incendi, i a quedar-se a l’interior dels edificis si noten molèsties o si els arriba el fum de l’incendi. També portar mascareta a les persones que caminin pels carrers pròxims.
Segons ha declarat a peu d’incendi el subinspector dels Bombers de la Generalitat Gerard Morales, els 50 bombers que encara treballen estan centrats en els «punts calents», una vegada ha caigut el sostre de la nau, i s’ha pogut evitar afectacions a les naus limítrofes «treballant des de fora cap a dintre».
Morales ha informat que «encara és massa aviat» per conèixer les causes de l’incendi, ja molt propagat quan han arribat els efectius.
Evacuació de treballadors pròxims
A més d’aquest confinament preventiu, han sigut evacuats els treballadors de les empreses pròximes a aquesta indústria de reciclatge de cautxú, on en el moment de declarar-se l’incendi no hi havia cap persona a l’interior que s’hagi pogut veure afectada.
L’incendi ha afectat les quatre cares de l’edifici d’aquesta indústria i els efectius del cos han optat per una estratègia defensiva atacant el foc des de la façana del mateix.
Notícies relacionadesPer la seva banda, Protecció Civil de la Generalitat manté la prealerta del pla PROCICAT per incendi industrial activada a primera hora de la tarda.
L’alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret, ha informat per la seva part que la nau afectada en el polígon industrial Salinas pertany a l’empresa Alfredo Mesalles, dedicada al reciclatge de productes de cautxú per a l’elaboració de pneumàtics, i que encara no ha pogut localitzar el seu propietari, si bé el consistori ha pogut parlar amb dos dels treballadors de la nau.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic