Perill de mort
Retirada una fórmula per a nadons per possible contaminació creuada amb bacteris
Alerta sanitària: barrejar aquests dos medicaments té un efecte «potencialment mortal»
Alerta sanitària: retirada aquesta beguda vegetal venuda a Catalunya perquè contenia llet de vaca

La marca nord-americana Enfamil, dedicada a la distribució de la fórmula per a nadonsfabricada per Mead Johnson, ha anunciat la retirada del mercat d’aproximadament 145.000 llaunes del seu producte a causa de la possibilitat de contaminació creuada amb bacteris que poden causar malalties greus o la mort.
La companyia de nutrició i salut del consumidor Reckitt, amb seu al Regne Unit, ha indicat que està retirant voluntàriament els lots d’Enfamil ProSobee Simply Plant-Based Infant Formula, malgrat que no tenen constància de casos de malaltia o «esdeveniments adversos». Així mateix, la companyia va identificar la causa de la possible contaminació per Cronobacter, per la qual cosa ja no utilitza el proveïdor.
Comprovació del lot
Tal com sostenen els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties dels Estats Units, infeccions provocades per aquest tipus de bacteris, els quals habiten a terra, a l’aigua i altres llocs com aliments secs, llet en pols, midons i tes d’herbes, poden resultar mortals per als nadons.
Notícies relacionadesRetiran una fórmula para bebés de la marca Enfamil por una posible contaminación cruzada con bacterias https://t.co/5ZcsPOSVAz
— FACUA (@facua) 28 de febrero de 2023
Per tal d’assegurar-se que el producte que van adquirir no és el que s’està retirant, els consumidors han de comprovar que l’envàs no sigui el de 12,9 unces amb un número UPC de 300871214415, número de lot global de ZL2HZF o ZL2HZZ, número de lot 0670975 o 0670979 i data de venciment de l’1 de març del 2024, tal com informa l’organització de drets del consumidor FACUA.
La devolució del producte i el consegüent reemborsament complet es pot portar a terme mitjançant el telèfon habilitat 1-800-479-0551 i el correu electrònic a consumer.relations@rb.com.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»